پکیج دیواری/علت خرابی پکیج/ آموزش تعمیرات پکیج دیواری

imagesببببببببی

راهنمای خرید پکیج دیواری

پکیج دیواری دستگاهی است که جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ گردیده و آب گرم مورد نیاز جهت تامین گرمایش محیط، به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم می نماید.
گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد.
شاید هنوز هم استفاده از کرسی های ذغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم، ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی رابر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد.

در حال حاضر، پکیج دیواری متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.
عدم اشغال فضای مفید، ایمنی بسیار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری، تقریبا جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمی گذارد.

کدام پکیج برای منزل شما ایده آل تر است

تا زیر بنای ۲۴۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۴ کیلو وات ( ۲۴۰۰۰ وات )، ۷ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یا یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است.

تا زیر بنای ۲۸۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۸ کیلووات ( ۲۸۰۰۰ وات )، ۸ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است، ولی برای منزل مسکونی که دارای دو حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب نیست.

تا زیر بنای ۳۰۰ متر مربع: میزان آبدهی پکیج دیواری ۳۵ کیلووات ( ۳۵۰۰۰ وت )، ۱۰ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای واحدی که دارای ۲ حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب است

راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز، از دیگر عواملی هستند که دستگاههای اجرایی را نیز تشویق به توسعه استفاده از پکیج دیواری می نماید.
پکیج دیواری، که فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهای معتبر دنیا تایید می گردد، علاوه بر تامین گرمایش داخل خانه یا محل تجاری، از طریق رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم بهداشتی را نیز بصورت فوری در اختیار مصرف کننده قرار می دهد. همچنین ترکیب این دستگاه با کولر گازی از طریق یک کویل آب گرم، می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده مهیا سازد.

استفاده از دودکش مخصوص، کواکسیال (دو جداره) در هنگام نصب پکیج دیواری، این امکان را فراهم می نماید که علاوه بر خروج دود ناشی از کار کرد دستگاه به محیط خارج، هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه نیز از محیط خارج تامین می گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای مصرف کننده فراهم می گردد.

پکیج دیواری/علت خرابی پکیج/ آموزش تعمیرات پکیج دیواری

نحوه ی عملکرد زمستانی

پکیج دیواری در فصل زمستان آب گرم مدار گرم کننده را تامین می کند.
وقتی شیر آب گرم مصرفی باز شود با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوِئیچ این سنسورفعال شده با ارسال فرمان به شیر سه طرفه ی برقی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور ها موقتا قطع شده آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته – لوله هدایت می شود.

به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت فوری تامین می گردد.
بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی شیر سه طرفه ی برقی به طور خودکار آب گرم مدار گرم کننده را به مدار رادیاتورهدایت می کند.

نحوه ی عملکرد تابستانی

در این حالت پکیج دیواری تنها در زمان نیاز به تامین آب گرم مصرفی به صورت خودکار روشن می شود.
هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز میکند فرمان روشن شدن مشعل از طریق میکروسوئیچ سنسور فشار وبرد کنترل الکترونیک صادر شده آب گرم مصرفی با بهره گیری از مبدل حرارتی ثانویه پوسته و لوله به صورت فوری تامین می شود با بسته شدن اب گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

مزایای پکیج دیواری

  1. استقلال واحدهای مسکونی از یکدیگر
  2. استقلال هر واحد مسکونی در تامین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط
  3. عدم نیاز به احداث موتور خانه ی مرکزی
  4. امکان کنترل سیستم در داخل ساختمان
  5. عدم هزینه شارژ ماهانه و تعمیر و نگهداری
  6. سهولت در نصب ، راه اندازی ، سرویس و نگهداری
  7. راندمان بالاتر نسبت به موتور خانه مرکزی
  8. امنیت بالاتر بخاطر و جود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود و …….
  9. عدم اشغال فضای مفید در ساختمانها
  10. ابعاد کوچک، تقریبا به اندازه یک دستگاه آبگرمکن دیواری معمولی
  11. تنظیم دما به میزان دلخواه
  12. تامین آب گرم دائم و فراوان در کمترین زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی
  13. هر زمان که شما به آب گرم نیاز داشته باشید دستگاه روشن می شود و در مواقع دیگر خاموش است
  14. ایمنی کامل (دستگاه به صورتی طراحی گردیده که هیچ خطری را متوجه مصرف کننده آن نمی سازد)
  15. عملکرد مطمئن (تامین گرمایش واحدهای مسکونی تا متراژ حداکثر ۳۵۰ متر مربع به صورت کامل )
  16. کارکرد آرام و بدون صدا
  17. راندمان حرارتی بالا همزمان با صرفه جویی در مصرف سوخت
  18. کوتاه شدن مسیر لوله های انتقال آب گرم رادیاتور و آب گرم مصرفی به محل مورد نظر و در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان

معایب پکیج دیواری

  • اشغال فضایی معادل یک کابینت از حجم آشپز خانه

انواع پکیج شوفاژ

  1. زمینی
  2. دیوای
  3. دودکشدار
  4. فن دار

نکته بسیار مهم در انتخاب پکیج دیواری شرایط دودکش ساختمان می باشد که برای برطرف شدن مشکل دودکش، در ساختمان هایی که دودکش مناسب جهت راه اندازی دستگاه ها را ندارند، دستگاه ها در ۲ نوع دودکش دار و فن دار طراحی شده اند.

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری

  1. دودکش ساختمان
  2. متراژ ساختمان
  3. مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی
  4. تامین اکسیژن مورد نیاز دستگاه

علاوه بر اینکه به ازاء هر کیلووات توان دستگاه یک متر مکعب فضا نیاز است، فضای اتاق محل نصب دستگاه نیز باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب دستگاه بوسیله بک دریچه دائما باز ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب دستگاه تامین گردد و هم در صورت نشتی احتمالی، گاز در محیط اتاق جمع نشود.

گروه آب و هوایی کشور عزیزمان ایران عبارتند از

جهت در نظر گرفتن میزان گرمای لازم جهت گرم کردن، یک متر مربع از ساختمان باید بعضی از شرایط در نظر گرفته شود و مهمترین موضوع محاسبه دقیق محل نصب و شرایط آب و هوایی شهری است در آن زندگی می کنیم.

  1. معتدل و مرطوب ( شهر های شمالی )
  2. گرم و خشک ( مشهد، تهران و شهرهای کوهستانی )
  3. گرم و مرطوب ( شهر های جنوبی )

ساختمان ها از لحاظ معماری و ساخت به ۳ گروه تقسیم می شوند

  1. گروه اول: ساختمان هایی که در آنها از پنجره های دوجداره استفاده شده است و دیوارهای خارجی نیز عایق شده است و در آنها پرت حرارت بسیار پایین است.
  2. گروه دوم: ساختمان هایی که از لحاظ ساخت معمولی می باشند و در آنها از پنجره معمولی فلزی استفاده شده و پرت حرارت در آنها معمولی می باشد ( مانند آپارتمان های معمولی )
  3. گروه سوم: ساختمان هایی که از لحاظ معماری و ساخت قدیمی می باشند و پرت حرارت در آنها بسیار بالا است و در آنها از در و پنجره های مناسبی استفاده نشده است.

جهت جغرافیایی ساختمان

یکی دیگر از شرایط ساختمان ها جهت آنهاست که از لحاظ تابش آفتاب بسیار حائز اهمیت می باشد.
به طور مثال واحدی که در انتهای یک ساختمان شمالی قرار دارد نسبت به واحدی که در سمت حیاط یک ساختمان جنوبی قرار دارد نور کمتری به آن تاییده می شود و سردتر است.

ویا واحدی که در طبقه آخر یا طبقه همکفی که زیر آن پارکینگ قرار دارد بدیل داشتن ارتباط بیشتر با فضای آزاد سردتر از واحدی است که بالا و پایین آن مسکونی است ( مانند طبقات دوم و سوم در یک ساختمان چهار طبقه )

محاسبه سر انگشتی برای انتخاب یک پکیج دیواری مناسب

    1. معتدل و مرطوب ( شهر های شمالی )
      • ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع ۸۰ تا ۱۰۰ وات
      • ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات
      • ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع ۱۲۰ تا ۱۴۰ وات
    1. گرم و خشک ( شهر های کوهستانی مانند مشهد، تهران )
      • ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات
      • ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع ۱۲۰ تا ۱۴۰ وات
      • ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع ۱۴۰ تا ۱۶۰ وات
  1. گرم و مرطوب ( شهر های جنوبی )
    • ساختمان های دسته اول: برای هر متر مربع ۶۰ تا ۸۰ وات
    • ساختمان های دسته دوم: برای هر متر مربع ۸۰ تا ۱۰۰ وات
    • ساختمان های دسته سوم: برای هر متر مربع ۱۰۰ تا ۱۲۰ وات

این اعداد به محاسبه سر انگشتی معروف است و مربوط به مناطق آب و هوایی ایران می باشد.

مواردی که باید قبل از خرید و یا در حین نصب پکیج دیواری به آنها توجه شود

  1. فشار آب شهر در محل نصب پکیج دیواری می باید حد اقل ۱ و حد اکثر ۳٫۵ اتمسفر باشد.
  2. در صورتیکه بخشی از مسیر دودکش پکیج دیواری، بصورت افقی(بیش از ۳۰ سانتی متر) باشد، استفاده از پکیج های فن دار الزامی است.
  3. در صورتیکه محل نصب پکیج دیواری گازسوز در بالکن یا فضای باز می باشد، باید از وزش مستقیم باد یا جریان تند هوا محفوظ شده باشد.
  4. با توجه به هد پمپ سیر کولاتور در دستگاههای پکیج گرمایشی، حد اکثر طول لوله کشی افقی آب برای رادیاتور های شوفاژ حدود ۳۵ متر می باشد.

ظرفیت حرارتی پکیج های دیواری و زمینی با قدرتی از ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ وات بر ساعت ساخته میشوند و آنها را مناسب برای واحد های مسکونی از ۶۰ تا ۳۵۰ متر مربع با ظرفیت های ۲۰ تا ۳۵ هزار وات بر ساعت در نظر میگیرند.

در محل هایی که ارتفاع از سطح دریا بیشتر باشد به ازء هر ۶۰۰ متر ارتفاع اضافی ۳۰% از ظرفیت حرارتی ناشی از احتراق کاسته میشود و در نتیجه کلیه ی دستگاهای احتراقی دارای ظرفیت خروجی کمتری خواهند بود.

برای جلوگیری از رسوب گرفتن مبدل ( به خصوص برای شهر هایی که درجه سختی آب آن بالا است ) استفاده از یک رسوب زدای مغناطیسی مناسب در مسیر ورودی آب سرد به دستگاه را باید در زمان نصب پکیج دیواری نصب نمود.

شرایط مورد نیاز جهت استفاده از از پکیج دیواری دودکش دار

    1. قطر لوله دودکش ساختمان برای استفاده از پکیج دیواری باید ۱۵ سانتیمتر باشد.
    2. هر وسیله گاز سوز باید دارای شیر گاز مستقل و یک دودکش مستقل باشد تا مکش دود به درستی انجام شود.
    3. هرگز نمی توان پکیج دیواری را به دودکش های مشترک و شیر گاز مشترک وصل نمود.
    4. چنانچه قسمتی از لوله دودکش در فضای آزاد قرار بگیرد، باید آن قسمت را با عایق پشم شیشه عایق نمود، زیرا اگر بدنه دودکش در اثر تماس با هوای محیط سرد شود، دودی که از آن عبور کرده سرد شده و به سختی تخلیه می شود و موجب می گردد کشش دودکش کم شود و باعث می شود تا دود از دودکش تخلیه نشود و سنسور دود عمل کند و پکیج دیواری خاموش شود. البته این خاموش شدن به خاطر ایمنی مصرف کننده می باشد.
  1. در تمام پکیج های دیواری فاصله از کلاهک تعدیل دستگاه تا کلاهک تعدیل پشت بام ( ارتفاع عمودی دودکش ساختمان ) باید حداقل حدود ۴ متر باشد.
  2. طول لوله افقی دودکش نباید از ۲۰ سانتیمتر بیشتر باشد و لوله افقی دودکش باید با شیب مناسب و مثبت به سمت بالا داشته باشد.
  3. در صورتی که از پکیج دیواری دودکش دار استفاده شود، باید انتهای لوله دودکش در پشت بام باید اچ شکل باشد.
  4. هر گاه هر کدام از شرایط مورد نیاز پکیج دیواری دودکش دار فراهم نباشد، نمی توان از دستگاه دودکش دار استفاده نمود و باید از دستگاه فن دار استفاده شود.
  5. دود کش ساختمان باید مستقل و فقط مخصوص همان دستگاه باشد.

شرایط مورد نیاز جهت استفاده از از پکیج دیواری فن دار

پکیج دیواری فن دار طوری طراحی شده است که نیازی به دودکش ساختمان ندارد و هوای مورد نیاز سوختن در دستگاه از محیط آزاد ( بیرون از محل نصب دستگاه ) به داخل دستگاه مکیده می شود.

به همین دلیل پکیج دیواری فن دار مجهز به یک دودکش مخصوص دوجداره می باشد که جداره داخلی آن قطرش ۶ سانتیمتر می باشد و دود دستگاه از طریق این لوله به محیط بیرون تخلیه می گردد و جداره خارجی آن ۱۰ سانتیمتر می باشد.

لوله ۶ سانتیمتر تخلیه دود در آن قرار دارد و هوای تازه مورد نیاز جهت سوختن در دستگاه از طریق این لوله وارد محفظه احتراق دستگاه می شود.

    1. هرگز نباید جداره بیرونی دودکش پکیج دیواری فن دار را جدا نمود و از هوای محیط اطراف محل نصب دستگاه استفاده نمود.
    2. لوله دودکش پکیج دیواری فن دار باید حتما به محیط آزاد بیرون از محل نصب دستگاه ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده در دستگاه به محیط بیرون از منزل تخلیه گردد و هم هوای مورد نیاز پکیج دیواری از محیط بیرون از منزل مسکونی تامین گردد.
    1. اگر در مواردی فاصله بین پکیج دیواری و پنجره یا دیوار خارجی بیشتر از اندازه طول لوله دودکش دوجداره موجود داخل کارتن باشد، یا نیاز به زانو باشد، باید حتما از لوله رابط و زانوی مخصوص دوجداره پکیج دیواری فن دار استفاده نمود.

 

    1. نهایت طول لوله دودکش پکیج دیواری فن دار ۴ متر افقی می باشد که به ازاء استفاده از هر زانو، ۱متر از ۴ متر طول لوله دودکش کم کی شود.
    2. بخاطر اینکه قدرت مکش و دهش فن برای ۴ متر طراحی شده است، در مواردی که طول دودکش کم باشد بدلیل قدرت زیاد فن هوای ورودی به محفظه احتراق پکیج دیواری بیش از حد لازم می شود و باعث می شود که دستگاه براحتی و سریع روشن نشود و برای رفع این مشکل ۲ حلقه فلزی داخل کارتن دستگاه موجود می باشد که سایز یکی ۷۵ میلیمتر و دیگری ۸۰ میلیمتر می باشد که برای کم کردن دبی هوای ورودی به محفظه احتراق می توان از آنها استفاده نمود
      اگر طول لوله دودکش کمتر از ۱ متر باشد، باید از حلقه سایز ۸۰ میلیمتر استفاده شود و اگر بین ۱ تا ۱/۵ متر باشد، باید از حلقه سایز ۷۵ میلیمتر استفاده نمود و زمانی که طول دودکش بیشتر از ۱/۵ متر باشد، نیازی به استفاده از حلقه های کم کننده دبی نمی باشد.
    1. در محل هایی که دودکش مناسب وجود نداشته و یا دودکش موجود در ساختمان از کشش مناسبی برخوردار نباشد، باید حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده شود.
    1. دودکش مخصوص دو جداره پکیج دیواری فن دار وظیفه تخلیه دود دستگاه به محیط بیرون و تامین هوای تازه مورد نیاز سوختن در دستگاه را از میحط بیرون بر عهده دارد و باید وارد محیط آزاد شود و هرگز نباید به داخل دودکش ساختمان متصل شود.
  1. هرگز نباید دودکش مخصوص پکیج دیواری فن دار دستکاری و خارج از استاندارد شرکت نصب گردد.
  2. به این نکته مهم توجه داشته باشید، در زمانی از پکیج دیواری فن دار استفاده می گردد که یا متراژ محل نصب دستگاه کمتر از ۱۲۰ متر می باشد و یا لوله دودکش استانداره ۱۵ سانتیمتر وجود ندارد و یا اینکه اگر لوله دودکش از سایز ۱۵ سانتیمتر برخوردار می باشد، ارتفاع آن از ۴ متر کمتر است. در همه این موارد بایستی حتما از پکیج دیواری فن دار استفاده نمود. تا بحال این سوال پرسیده شده که لوله دودکش از استاندارد لازم برخوردار است و مکش در لوله بخوبی انجام می گیرد و لی چرا باز باید دستگاه فن دار استفاده نمود. جواب آن دسته از دوستان این است که متراژ کمتر از ۱۲۰ متر مربع می باشد و در صورتی که دستگاه پکیج دیواری دودکش دار نصب شود اکسیژن مورد نیاز برای احتراق از داخل محیط تامین می گردد و این موضوع بسیار خطرناک بوده و در صورتی که مشتری حتما بخواهد از دستگاه پکیج دیواری دودکش دار استفاده نماید حتما باید به مرکز نصب و خدمات برند مربوطه تعهد نماید که یک دریچه ورودی هوا به داخل محیط و نزدیک به پکیج دیواری همیشه باز بوده و همیشه هوای تازه و سالم وارد محیط میشود.
  3. pk

    پکیج دیواری/علت خرابی پکیج/ آموزش تعمیرات پکیج دیواری

شرایط و مقدار مورد نیاز آب گرم مصرفی در ساختمان

دستگاه پکیج دیواری وظیفه گرم نمودن رادیاتور های ساختمان و تامین آب گرم مصرفی در ساختمان را بر عهده دارد.
پکیج دیواری بدلیل نداشتن منبع ذخیره آب گرم، امکان گرم نمودن رادیاتور ها و گرم نمودن آب گرم مصرفی را بطور همزمان ندارند و در طراحی سیستم اولویت گرمایش با گرم نمودن آب گرم مصرفی می باشد.

بعد از باز شدن شیر آب گرم مصرفی تمام قدرت دستگاه صرف گرم نمودن آب گرم مصرفی می شود و اگر شیر آب گرم مصرفی به طور طولانی باز بماند، رادیاتور ها سرد می شوند.
لازم است در مصرف آب گرم به این نکته توجه نمود که نباید به طور طولانی شیر آب گرم در زمستان باز بماند تا رادیاتور ها سرد بشوند.

کدام پکیج برای منزل شما ایده آل تر است

    1. تا زیر بنای ۲۴۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۴ کیلو وات ( ۲۴۰۰۰ وات )، ۷ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی معمولی با یک حمام و یا یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است.
    1. تا زیر بنای ۲۸۰ متر مربع: میزان آبدهی یک پکیج دیواری ۲۸ کیلووات ( ۲۸۰۰۰ وات )، ۸ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای منزل مسکونی با یک حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه مناسب است، ولی برای منزل مسکونی که دارای دو حمام و یک سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب نیست.
    1. تا زیر بنای ۳۰۰ متر مربع: میزان آبدهی پکیج دیواری ۳۵ کیلووات ( ۳۵۰۰۰ وت )، ۱۰ لیتر در دقیقه آب ۵۰ درجه سانتی گراد می باشد که برای واحدی که دارای ۲ حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه می باشد مناسب است.

محلی که برای نصب پکیج دیواری انتخاب میشود باید دارای شرایط ذیل باشد

    1. بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد.
    2. حدالقل فاصله ی دستگاه از دیوار مقابل یک متر باشد.
    3. حدالقل فاصله از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین ۱۵ساتی متر باشد.
    4. حدالقل فاصله از کف تا زیر پکیج ۱۲۰سانتی متر باشد.
    5. حدالقل فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش باید ۳۰ سانتیمتر باشد.
      هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و حداقل ۳۰ سانتیمتر پایین تر از دریچه دودکش نصب گردد و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب گردد بهتر است. زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می شود.

 

  1. در صورتیکه قصد خرید پکیج دیواری دودکش دار دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه کنید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج، اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند.

سئوالات عمومی

  • بهترین مدل پکیج شوفاژدیواری کدام است؟
    • هر مدل برای شرایط خاصی طراحی شده است.
    • مدل مناسب با توجه به نیاز مشتری، شرایط ساختمان، مصالح به کار رفته شده و منطقه آب و هوایی محل نصب مشخص می‌شود.
  • جدیدترین مدل پکیج شوفاژدیواری بوتان کدام است؟
    • گروه مدل های محفظه احتراق بسته (‌روم سیلد)
    • جدیدترین مدل در بین مدل های روم سیلد نیز مدل های چگالشی محفظه احتراق بسته می باشند.
  • برتری پکیج‌های شوفاژدیواری بوتان نسبت به سایر مارک ها چیست؟
    • کیفیت در سطح جهانی (همکاری با شرکت ایتالیایی ریللو)
    • دارای نشان کیفیت اروپا CE و استاندارد تشویقی ایران
    • تنها پکیج شوفاژدیواری دارای کیسه اتصالات رایگان نصب همراه با محصول
    • دارای گسترده ترین شبکه خدمات مشتریان در سراسر کشور
    • ضمانت باپشتوانه و در دسترس بودن قطعات یدکی استاندارد
    • تنها پکیج شوفاژدیواری دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت مسکن
    • کم مصرف ترین پکیج شوفاژدیواری در ایران
    • بیشترین تنوع مدل و ظرفیت
  • آیا استفاده از دو حمام به صورت همزمان، با پکیج شوفاژدیواری بوتان مقدور است؟
    • بله، با تهیه مدل مخزن دار بوتان می توان از دو حمام به طور همزمان استفاده نمود.
  • آیا پکیج‌های شوفاژدیواری بوتان با گاز مایع (کپسول گاز) نیز کار می‌کنند؟
    • بله، در این مورد توصیه می شود از کارشناسی نصب بوتان استفاده نمایید.

با سلام
من یه پکیج شاپه دارم که مدتیه دائم خودبخود خاموش میشه ووقتی ریست میکنم یه لحظه فن روشن میشه ویه صدای تیک میده ولی فندک نمیزنه وخاموش میشه دوبار اینکارو تکرار میکنه وبعد چراغ ارور فن ودودکش روشن میشه وچشمک میزنه.مواقعی که ضروری نیازش داارم یه دستگاه کوچکی بالای پکیج هست که یه لوله هوا به فن داره ودوتا سیم برق هم بهش وصله همون صدای تیک تیک هم از همونه(اسمشو نمیدونم)بمحض ریست شدن یکی ازسیمهاشا از تو فیشش درمیارم تافن شروع بکار کنه وبعدسیما میزنم سرجاش پکیج روشن میشه ولی بعداز مدتی که هردفعه هم یجوره دباره خاموش میشه.بایدچکارکنم مرسی
– اول باید فن را سرویس کنید تا کاملا تمیزبشه.
۲- ونتوری را هم باید بشورید.(قسمتی از فن که شلنگ سفید رنگ بهش وصل شده).
۳- شلنگهای سفید رنگ را هم در بیارید و کاملا توشو تمیز کنید.
و نتیجه را بگید.
تنظیم فشار منبع انبساط.
شیر هواگیری یکی از رادیاتورها را باز کنید تا فشار کاملا افت کنه.یک گیج فشار از همو نهای که باد لاستیک ماشین را باهاشون تنظیم یا چک میکنن ، روی سوزن منبع انبساط قرار بدید ببینید چقدر باد داره.اگر کمتر از یک بار بود باید تا یک بار بادش کنید.دوباره سیستم را پر کنید رادیاتورها را هواگیری کنید. و دستگاه را روشن کنید.
امروز چک کردم در حالت standby هم رفت بالا
فشار منبع انبساط رو چجوری چک کنم؟
من یه پکیج از بوتان مدل اوپتیما ۲۸k ومدار بسته هست.
البته ما اونو توی خونه کارگذاشتیم و هوای خونه رو برای سوختن استفاده می کنه و از بیرون هوا نمیکشه.
این پکیج ما روزی دو یا سه بار خاموش میشه نمایندگی ده بار اومده تنظیم فشار گاز کرده و بازم همون آشه و همون کاسه
آخرش به ماگفت که از کمبود هواس که اینطور خاموش میشه آیا اینو گفته که بپیچونه یا واقعاً این طوریه؟
یکی از پنجره هارو باز بذارید ببینید باز خاموش میشه یا نه.اگر باز خاموش بشه مشکل نمیتونه از کمبود اکسیژن باشه.
برای فن دار بودن پکیج باید مشخص باشه آپارتمان شما چند طبقه است و شما در طبقه چندم هستید.و شرایط دودکش چطوری هست، آیا کاملا مستقیم یا پیچ و خم داره.و اینکه ارتفاع دودکش چندمتره.و محل قرار گرفتن پکیج هم خیلی مهمه.مثلا اینکه پکیج توی فضای آزاد مثل تراس قرار داره یا توی آشپزخانه ،اتاق پکیج یا فضا های دیگه.
پکیج های دیواری در ظرفیت های ۲۴ و ۲۶ و۲۸ و۳۲ و۳۵ و۳۷ هزار ساخته میشن. به فرض مثال:
شرکت بوتان فقط ظرفیت های ۲۴ و ۲۸ هزار تولید میکنه.
شرکت الجی ظرفیت های ۲۴ و ۲۶ و ۲۸ هزار تولید میکنه.
شرکت بوش ظرفیت های ۲۴ و ۲۸ و ۳۵ هزار تولید میکنه.
شرکت فرولی ظرفیت های ۲۴ و ۳۲ و ۳۷ هزار تولید میکنه.
برای تعین قدرت پکیج یک فرمول تجربی وجود داره: متراژ واحد مسکونی را درعدد ۱۵۰ (کیلو کالری) و متراژ واحدهای اداری را در عدد ۱۰۰ (کیلو کالری) ضرب می کنیم.و عدد بدست آمده ظرفیت پکیج را مشخص میکنه. واحد مسکونی شما ۹۰ متر که باید در ۱۵۰ ضرب بشه که میشه۱۳۵۰۰ کیلو کالری در نتیجه شما باید نزدیکترین ظرفیت به این مقدار را پیدا کنید که میشه ۲۴۰۰۰ کیلو کالری.
وبا توجه به این فرمول یک اصل کلی اینه که تا متراژ ۱۵۰ متر پکیج ۲۴ هزار انتخاب میشه و در متراژهای بالاتر با توجه به مارک پکیج ظرفیت های بالاتر را انتخاب میکنیم.
سلام پکیح برای واحد ۹۰ متری طبقه دوم
چه برندی
فن دار یا بدون فن
و اینکه من نمیدونم قدرتش رو چه جوری میگن و اینکه قدرتش چقدر باشه
که به سازنده بگیم از اون بگیره برای مشارکت
پکیج روکا مدل سارا نصب کردم در بعضی مواقع که مصرف اب در حمام در حال انجام هستش شیر اب گرم اشپزخانه که باز میشود ویا گاهی اولین مصرف کننده که باز میشود صدای جرقه زن پیلت میاد و پس از چند ثانیه صدای انفجار وروشن شدن مشعل انجام میشود این صدای انفجار گاها انقدر زیاد هستش که شیشه ها میلرزه لطفا راهنمائی بفرمائید
باید ببینید که آیا جرقه زن درست عمل میکنه و جرقه های که میزن به خوبی دیده میشه یا خیلی ضعیفه.
۱- اگر جرقه ضعیف بود الکترود جرقه زن را سرویس کنید و دوباره بررسی کنید که آیا مشکل رفع شده یا نه.
۲- اگر مشکل برطرف نشده.و جرقه به خوبی زده نمیشه باید جرقه زن را تعویض کنید.
۳- فشار گاز را باید بررسی کنید تا از ۲۰ میلی بار بیشتر نباشه اگر بیشتر بود باید کمش کنید.
اگر الکترودها(الکترود جرقه و الکترود یونیزه کننده) را سرویس کردید و مشکل حل نشده ، و جرقه های زده شده توسط الکترود جرقه ضعیف بود باید جرقه زن روی برد یا برد را به صورت کامل تعویض کنید.( اگر بتونی جرقه زن را به صورت تکی پیدا کنی خیلی خوبه و الا باید یک برد کامل بخری که بردهای پکیج روکا خیلی گرونه)
فشار گاز را باید با فشار سنج تنظیم کنید ،که کار شما نیست. ولی شما برای امتحان میتونید تا جای که امکان داره فشار گاز را با بستن شیر گاز کم کنید هرچند این روش به طور کامل فشار را کم نمی کنه ولی میشه فهمید که آیا مشکل از فشار گازه یا نه
با سلام و خسته نباشید
الکتروده ۲دوتا هستند هردو سرویس کردم با سنباده نرم
دبی آب سرد ورودی به پکیج بوتان باید بین ١١ تا ١٣ لیتر بر دقیقه باشه ،کمتر یا بیشتر شدن اون منجر به نوسان دمائ آب یا همون سرد و گرم شدن اون میشه
سر راه آب سرد ورودی به دستگاه شما حتما یک شیر نصب شده و یا از شیلنگ شیردار استفاده شده ،پیشنهاد میکنم شیر را در حالت نیم باز بزارید
یه راه حل دیگه جرم گیری دستگاه تون هست ،احتمال اینکه مبدل پکیج گرفته باشه زیاده
راه حل دیگه استفاده از قطعه کاهنده دبی سر راه آب سرد ورودیه ،میتونید از خدمات بوتان أونو بخواین
یادتون نره اگه در ساختمان طبقاتی زندگیمیکنید و احیانا یه پمپ بعد کنتور نصب کردین فشار ماکزیمم آنرا روی ٢/۵ تا ٣ قرار بدین
شما پکیج ایساتیس را توصیه میکنید یا آریستون.
من با اکثر دوستان نزدیکم که نمایندگی اریستون دارن صحبت کردم اونا اصلاً از آریستون رضایت ندارن. اما از ایساتیس راضی هستند و اعتقاد دارن که ایستاتیس خیلی از آریسون بهتره.و میگن که پکیج های آریستون وقت تعمیرات خیلی خیلی بد قلقی میکنن. و هم داد تعمیرکارو در میارن (هی باید به دستگاه سر بزنن ) هم سرو صدای مشتری (چون قطعاتش خیلی گرونه ) .
سلام،یه خبر خوب اینکه شنیدم آریستون پکیج قدیمی و مستعمل میگره بجاش پکیج نو با پانصد هزارتومان تخفیف میده،خواستید تعویض کنین مدل ماتیس ٢۴ اونا بگیر
البته فراموش نکنیم که تکنولوژی پکیج در اختیار اروپا و آمریکا هست و تا قبل از ورود پکیج های به اصطلاح إیرانی و چینی به بازار ایران ،این پکیج های ایتالیایی و آلمانی بود که پیشرو بودند ، خوب چند سالی است که با افزایش نرخ دلار قطعات یدکی و هزینه سرویس و نگهداشت این دستگاهها نیز افزایش یافته ، آریستون از سال ۲۰۰۸ طرح گالیلو را اجرا کرد و نسل جدید پکیج های کمبی را با بهره گیری از تکنولوژی بردالکترونیک پیشرفته و مجهز به صفحه نمایش و سیستم کامفورت آبگرم بهداشتی و بکارگیری کامپوزیت به جای قطعات برنجی و امکان تشخیص کنترلگرهای حرارتی باسیم و بیسیم روانه بازار نمود ، ….. همزمان با ورود نسل جدید این پکیج ها به بازار ایران برخی ایرادات اون هم آشکار شد ازجمله خرابی برد،فلوسوییچ و پمپ،ولی در حال حاضر انصافا به جز قیمت بالای آن ، دانش پایین برخی تکنسینهای مجاز آن و نصب غلط ایرادی به خود دستگاه نمیتونم بگیرم ،….دارم سعی میکنم خلاصه گویی کنم ولی اگه مشتاق بودین میتونم موشکافانه تر بحث رو دنبال کنیم،..
موضوع اینه که بعضی از تکنسینها قلق ها را نمیشناسن و میگن عیب از دستگاست،مثال میزنم ؛
١- بعضی ها به جای کنترل فشار گاز ورودی در همون ابتدای کار میرن شیر برقی گاز رو دست کاری میکنن و از اون پس فامیلیشون با مشتری شروع میشه
٢- به جای کنترل دبی آب ورودی ،خروجی گاز را تغییر میدن و …
٣- به وضعیت سیفونی شدن به عامل خرابی پمپ و جام شدن روتور نمی پردازن و دائم پمپ عوض میکنن و …..
بگزریم ؛ ایساتیس پیچیدگی آریستون رو نداره و حساسیت پرشر سوییچ آب ، برد و پمپ و پرشر هوا ی اون کمتره ضمن اینکه قیمت قطعات اون توی رنج بوتان هست ،
از بعد کیفیت ایساتیس مشکلاتش رو تو این چند ساله به سرعت حل کرده و تونسته رضایت مشتریاشو ارتقا بده،
راهنمای نصب پکیج دیواری شرایط مورد نیاز محل نصب دستگاه : حجم فضای محل نصب دستگاه :

محل نصب دستگاه باید کلیه شرایط مورد نیاز دودکش را دارا باشد .
به ازاء هر کیلو وات توان دستگاه به ۱ متر مکعب فضا نیاز است.

به طور مثال دستگاهی که ۲۴ کیلو وات توان دارد به ۲۴ متر مکعب فضا نیاز دارد.
در صورتی که حجم محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد، باید فضای محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور و یا فضای آزاد ارتباط داد که می توان بوسیله بریدن بالا و پایین درب اتاق به اندازه ۵ سانتیمتر و یا قراردادن هواکش های مشبک در بالا و پایین درب فضای محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور به صورت دائماً باز ارتباط داد.

نکته مهم :
در صورتی که فضای محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نیاز دستگاه باشد و نیاز بود که فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجاور و یا هوای آزاد ارتباط داده شود حتماً باید نوع ارتباط دائماً باز باشد.
به طور مثال نمی توان از پنجره های قابل باز و بسته شدن و یا فن استفاده نمود، زیرا ممکن است که پنجره بدلیلی بسته شود و یا فن خراب شود و اکسیژن اتاق توسط دستگاه مصرف شود و باعث خفگی افرادی که در آن اتاق هستند بشود.

اکسیژن مور د نیاز دستگاه :
علاوه بر اینکه به ازاء هر کیلو وات توان دستگاه به ۱ متر مکعب فضا نیاز است، فضای اتاق محل نصب دستگاه نیز باید به محیط هوای آزاد بیرون از اتاق محل نصب دستگاه یک دریچه یا پنجره دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسیژن مورد نیاز دستگاه از محیط بیرون از اتاق محل نصب دستگاه تامین گردد و هم در صورت نشتی احتمالی، گاز در محیط اتاق جمع نشود.
محل هایی که نمی توان دستگاه را در آنجا نصب نمود :

هرگز نباید دستگاه دودکش دار را در مکان هایی زیر ۸ متر مکعب یا فضاهای بسیار کوچک نصب نمود.
هرگز نباید دستگاه ها را در دستشویی، توالت، حمام ، رختکن، زیرزمین و امثال آن نصب نمود.
هرگز نباید دستگاه ها را در مکان هایی که احتمال خطر آتش سوزی دارند مانند : انبار کاغذ، تینر، رنگ و امثال آن نصب نمود.
هرگز نباید دستگاه ها را در محل هایی که در آن گاز های اسیدی موجود می باشد ( مانند بالای ماشین لباسشویی و …….) که باعث خوردگی اجزاء داخلی دستگاه شود نصب نمود.

مدل های محفظه احتراق بسته (KIS)

    • تفاوت پکیج‌های شوفاژدیواری مدل محفظه احتراق بسته (روم‌سیلد) با پکیج‌های شوفاژدیواری معمولی چیست؟
      • تفاوت این مدل محصول با مدل‌های معمولی پکیج شوفاژدیواری این است که محفظه احتراق این نوع مدل‌ها بسته است و عمل تخلیه دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجــداره مخصــوص صــورت می پذیرد. این مدل‌ها به یک فن نیز مجهز می باشند تا به کمک دودکش دوجداره، هوای لازم برای احتراق را از فضای آزاد به دستگاه برساند و گازهای ناشی از احتراق را به فضای آزاد هدایت نماید. به این ترتیب کیفیت هوای محل نصب نیز حفظ می گردد.
    • آیا این مدل پکیج‌های شوفاژدیواری در صورت قطع برق و از کار افتادن فن، ایمنی لازم را خواهند داشت؟
      • بله، در این مواقع سیستم به طور خودکار خاموش شده و تا وصل مجدد برق، دستگاه خاموش می ماند.
    • ویژگی‌های این مدل از پکیج‌های شوفاژدیواری بوتان نسبت به سایر مدل‌های مشابه در بازار چیست؟
      • دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان وزارت مسکن
      • دارای استاندارد تشویقی ایران
      • مورد تایید سازمان نظام مهندسی در سراسر کشور
      • جدیدترین مدل در بین مدل‌های محفظه احتراق بسته، مدل چگالشی است که دارای راندمان بالاتر و صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی می‌باشد.

خط تولید پکیج شوفاژ دیواری ایتالترم ایتالیا

  • آیا این مدل مورد تایید اداره گاز و سازمان نظام مهندسی می باشد؟
    • بله
    • پکیج شوفاژدیواری بوتان تنها دارنده گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات وزارت مسکن، دارای نشان کیفیت اروپا CE برای تمام مدل ها و همچنین استاندارد تشویقی ایران می باشد.
    • مدارک ذکر شده از ملزومات تایید این مدل از پکیج‌های شوفاژدیواری می باشند.

نصب

  • در حال حاضر از موتورخانه مرکزی استفاده می کنیم، آیا برای جایگزینی آن با پکیج شوفاژدیواری نیاز به تغییر در لوله کشی داریم؟
    • بله، لازم است لوله کشی از رایزرهای مربوط به موتورخانه کور شود و لوله کشی های رفت و برگشت در داخل واحد به پکیج شوفاژدیواری وصل شوند.
  • نصب رایگان شامل چه مواردی می‌باشد؟
    • نصب دستگاه روی دیوار، نصب اتصالات مربوط به لوله کشی آب و شیلنگ گاز منزل و اتصال لوله های دودکش به مسیر دودکش منزل
    • لوله کشی آب و گاز بخشی از تاسیسات منزل مشتری بوده و لازم است که از پیش آماده باشند، در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه خواهند بود.
    • هزینه آمدورفت سرویسکار مجاز به عهده مشتری است.
  • عملکرد مدارهای گرمایش و آب گرم مصرفی چگونه است؟
    • عملکرد زمستانی: این دستگاه در فصل زمستان آب گرم مدار گرمایش را تامین می کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می‌شود با عبور جریان آب از سوییچ جریان، این سوییچ فعال شده و با ارسال فرمان به شیر سه طرفه برقی از طریق برد کنترل الکترونیک، مدار رادیاتورها موقتا قطع و آب مدار گرمایش به مبدل حرارتی ثانویه هدایت می‌شود. به این ترتیب آب گرم مصرفی نیز به صورت فوری تامین می گردد. بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، شیر سه طرفه برقی به طور اتوماتیک آب گرم مدار گرمایش را به مدار رادیاتورها هدایت می کند.
    • عملکرد تابستانی: در این حالت دستگاه تنها در هنگام نیاز به تامین آب گرم مصرفی به صورت اتوماتیک روشن می شود. هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز می‌کند، فرمان روشن شدن مشعل از طریق سوییچ جریان و برد کنترل الکترونیک صادر شده و آب گرم مصرفی با بهره گیری از مبدل حرارتی ثانویه به صورت فوری تامین می شود. با بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، بلافاصله دستگاه خاموش می شود.
  • سایز دودکش مورد نیاز برای استفاده از پکیج شوفاژدیواری چقدر است؟
    • قطر مورد نیاز برای دودکش پکیج‌های شوفاژدیواری بوتان ۱۵ سانتیمتر است. اما در صورتی که سایز دودکش محل مورد نیاز شما کمتر از ۱۵ سانتیمتر باشد، می توانید از مدل KIS با سایز دودکش ۱۰ سانتیمتر استفاده نمایید. لازم به ذکر است این مدل پکیج شوفاژدیواری که محفظه احتراق آن بسته است با استفاده از یک دودکش مخصوص دو جداره نصب می‌شود و دارای یک فن برای تخلیه محصولات حاصل از احتراق و همچنین مکش هوای مورد نیاز احتراق از فضای خارج محل نصب (فضای آزاد) می باشد. به طوری که هوای مورد نیاز برای احتراق از لوله بیرونی دودکش وارد و دود حاصل از احتراق از لوله داخلی خـــارج می شود و به این ترتیب از هــوای فضــای داخل ساختمان استفــاده نمی شود. در صورت تمایل می‌توانید از خدمات رایگان کارشناسی نصب شرکت بوتان نیز استفاده نمایید.
    • توجه: تحت شرایط خاص امکان نصب پکیج شوفاژدیواری مدل KIS با دودکش منفرد با قطر ۸ سانتیمتر نیز وجود دارد که با نظر و تایید کارشناس مجاز قابل اجرا خواهد بود.
  • آیا در فضاهای غیر هم سطح هم می توان از پکیج شوفاژدیواری استفاده کرد؟
    • بله، با نظر کارشناس
  • آیا می توان از پکیج شوفاژدیواری بوتان در سیستم گرمایش از کف و فن کوئل استفاده کرد؟
    • بله
    • توصیه می‌شود در این موارد قبل از اقدام، از مشاوره رایگان شرکت استفاده نمایید.
    • در خصوص استفاده از فن‌کوئل انجام تنظیمات اولیه توسط سرویسکار مجاز ضرورت دارد.

پکیج شوفاژدیواری در مقایسه با موتورخانه

  • مزایای پکیج شوفاژدیواری نسبت به موتورخانه چیست؟
    • استقلال مصرف‌کننده
    • معافیت مصرف‌کننده از هزینه شارژ و نگهداری سیستم‌های مشترک
    • در دسترس بودن پکیج شوفاژدیواری: به دلیل نصب در آشپزخانه و دسترسی آسان به آن، امکان تنظیم دستگاه مطابق با سلیقه و نیاز مشتری و سهولت استفاده (بدون نیاز به رفت و آمد به خارج از واحد) همراه با افزایش رفاه مشتری وجود دارد.
    • کاهش هزینه‌ مشترک: به دلیل عدم استفاده از سیستم مشترک، در صورت وجود واحد خالی در ساختمان و یا در هنگام سفر، اجباری برای پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.
    • مدیریت واحد دستگاه:‌ هر زمان از سال امکان روشن یا خاموش دستگاه و کم یا زیاد کردن درجه آن وجود دارد.
    • کاهش هزینه گاز مصرفی: با توجه به راندمان بالا و مصرف کمتر گاز، از افزایش تصاعدی هزینه گاز ساختمان جلوگیری می‌شود.
    • کاهش هزینه تعمیرات: هزینه نگهداری لوله‌ها، اتصالات و همچنین هزینه عایق کاری به علت کوتاه تر بودن مسیر لوله‌کشی کاهش می‌یابد.

رسوب گرفتن لوله ها

  • هر چند وقت یک بار، رسوب‌زدایی لوله های پکیج شوفاژدیواری ضروری است؟
    • بستگی به میزان سختی (املاح و رسوب) آب منطقه دارد.
  • آیا در مناطقی که املاح و رسوب آب زیاد است، استفاده از پکیج شوفاژدیواری مناسب است؟
    • بله
    • حتما از مدل های دو مبدله پکیج شوفاژدیواری بوتان استفاده شود.
  • بهترین راهکار برای کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج شوفاژدیواری چیست؟
    • خرید مدل مناسب
    • نصب رسوب گیرها در مسیر ورود آب به پکیج شوفاژدیواری

انتخاب مدل

  • چگونه قبل از خرید، مدل مورد نیاز را به طور صحیح انتخاب کنیم؟
    • تماس با مرکز مشتریان مربوط به استان خود و استفاده از مشاوره تلفنی
    • تماس با خط تلفن ویژه ۵۱۰۱۱-۰۲۱ و استفاده از مشاوره تلفنی
    • تماس با مراکز فوق و درخواست کارشناسی نصب رایگان
  • کدام یک از مدل‌های پکیج شوفاژدیواری بوتان برای مناطقی که املاح و رسوب آب بیشتری دارند مناسب تر است؟
    • مدل های دارای دو مبدل حرارتی

عیب ۱ : سیستم گرمایش کار میکند ولی رادیاتورها گرمای مطلوب را ندارند علت چیست؟

علت ها :

۱٫ کوتاه بودن ارتفاع شعله (به علت کم بودن فشار گاز ساختمان و یا تنظیم نبودن شیرگاز)

۲٫ کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی ساختمان

۳٫ وجود هوا در مدار

۴٫ نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت دستگاه

۵٫ ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس یا رسوب گرفتن دریچه آب (سوپاپ نیمه باز مانده است)

۶٫ استفاده از سوپاپ بای پاس نامناسب

۷٫ کاهش دقت NTC گرمایش

۸٫ وجود اشکال در پمپ ( ۱/دورپایین۲/دبی کم۳/شکستن پروانه پمپ۴/وجود شن و ماسه در پمپ)

۹٫ پایین بودن فشار در مدار گرمایش

.۱۰رسوب گرفتن مبدل و رادیاتورها

۱۱٫ استفاده از رادیاتورهای با جنس نا مرغوب

۱۲٫ استفاده از دودکش نامناسب

۱۳٫ وجود خرابی در شیر سه راهه (در نوع دو مبدله)

۱۴٫ خرابی کلید حرارتی یا استفاده از کلید حرارتی نا مناسب

۱۵٫ لوله کشی نامناسب مدار گرمایش (پیچ و خم های زیاد – سایز نامناسب )

۱۶٫ جابجا بستن لوله های رفت و برگشت رادیاتورها

۱۷٫ خرابی پتاسیومتر گرمایش

۱۸٫ نزدیکی بیش از حد رادیاتور به پکیج ( بویژه در لوله کشی انشعابی )

۱۹٫ خرابی برد کنترل

عیب ۲ : سیستم آب گرم مصرفی گرمای مطلوب را ندارد . علت چیست ؟

علت ها :

۱٫ کم بودن ارتفاع شعله

۲٫ دقت نداشتن NTC مصرفی

۳٫ رسوب گرفتن مبدل مصرفی

۴٫ خرابی شیر سه راهه در نوع دومبدله

۵٫ تحریک نشدن فلوسوئیچ در نوع تک مبدله

۶٫ دودکش نامناسب

۷٫ اشکال در لوله کشی آب مصرفی ساختمان

۸٫ دبی و سردی بیش از حد آب سرد ورودی

۹٫ خرابی پتاسیومتر آب مصرفی

۱۰٫ خرابی سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله

۱۱٫ اشکال در پمپ در نوع دومبدله

۱۲٫ خرابی برد کنترل

عیب ۳ : آب مصرفی مناسب ولی سیستم گرمایش کار نمیکند. علت چیست؟

علت ها :

۱٫ خرابی پمپ در نوع تک مبدله

۲٫ خرابی یا گیر کردن فلوسوئیچ

۳٫ بازماندن سوپاپ بای پس در نوع تک مبدله

۴٫ خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله

عیب ۴ :پکیج انفجاری روشن می شود. علت چیست؟

علت ها :

۱٫ تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن و مشعل

۲٫ تنظیم نبودن فشار گاز

۳٫ خرابی دودکش

۴٫ ضعیف شدن جرقه ( عوامل ضعیف شدن جرقه : ۱/ضعیف شدن برق شهری۲/ ضعیف شدن ترانس جرقه زن ۳/نشتی برق یا برق دزدی۴/اکسید شدن الکترود جرقه زن

۵٫ استفاده از قطعات گاز شهری بجای گاز مایع

۶٫ مسدود شدن سوراخ های مشعل در اطراف جرقه زن

عیب ۵ : فشار آب در مدار گرمایش افت پیدا می کند. علت چیست؟

علت ها :

۱٫ وجود نشتی در مدار گرمایش

۲٫ وجود هوا در مدار گرمایش

عیب ۶ : آب مصرفی پکیج دچار نوسانات می شود . علت چیست؟

علت ها :

۱٫ زیاد بودن ارتفاع شعله

۲٫ پایین آمدن دقت NTC مصرفی

۳٫ استفاده همزمان از چند شیر مصرفی

۴٫ استفاده از پمپ فشار نامناسب در شبکه ساختمان

۵٫ خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله

۶٫ کم بودن فشار آب ساختمان

عیب ۷ : با افزایش دما ، فشار مدار گرمایش افزایش می یابد. علت چیست؟

علت ها :

۱٫ خرابی یا تنظیم نبودن فشار آب

۲٫ مسدود شدن شیلنگ منبع انبساط

۳٫ متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش

عیب ۸ : فشار در مدار گرمایش خود به خود بالا می رود و شیر اطمینان عمل میکند. علت چیست؟

علت ها :

۱٫ راه یابی آب مصرفی به مدار گرمایش از طریق : شیر پرکن و مبدل مصرفی

عیب ۹ : دمای مدار گرمایش خوب است ولی دمای آب مصرفی کم است . علت چیست؟

علت ها :

۱٫ رسوب گرفتن مبدل مصرفی

۲٫ فعال نشدن فلوسوئیچ در نوع تک مبدله در وضعیت زمستانه

۳٫ خرابی NTC

۴٫ خرابی سوپاپ بای پس در نوع دو مبدله

۵٫ خرابی پتاسیومتر مصرفی در برد

۶٫ کم بودن فشار آب

۷٫ خرابی شیر سه راهه در نوع دو مبدله

۸٫ خرابی برد کنترل

پکیج روشن است ولی آب خروجی داغ نیست؟
علت خرابی پکیج می تواندیکی از موارد زیر باشد:
۱-شیربرقی(گیربکس)عمل نمی کند
۲-پمپ آب خراب است
۳-توربین(پروانه)شکسته یا گیردارد.
۴-فلوسنسور حسگر(جریان آب)خراب است.
۵-لوله خروجی آب ورودی مسدود است.
۶-مبدل حرارتی رسوب گرفته است.
۷-فشارآب ورودی کم است.

خاموش روشن شدن مشعل پکیج:
گاهی اوقات پیش می آید که پکیج شما درحین کارکردن مشعل دستگاه به تناوب خاموش و روشن می شود این مشکل می تواند به دو دلیل باشد:
۱٫خرابی برد دستگاه
۲٫کثیف بودن قسمت یون دستگاه.

(یون دستگاه به قسمتی گفته می شود که وظیفه خواندن مشعل برای برد را دارد)

کم شدن فشارآبگرم مصرفی در پکیج:
در دوحالت این اتفاق می افتد:
۱٫اینکه سیستم لوله کشی شمادچارگرفتگی شده باشد که می توان توسط نیروهای متخصص شیلنهای سینگ ظرفشویی یا حمام را باز و تمییز نمود.
۲٫اینکه مبدل دستگاه رسوب گرفته باشدکه در این صورت هم می توان توسط تکنسین دستگاه را باز نمود تا مبدل آن اسیدشویی شود.
درهرصورت این رسوب اب است که موجب افت فشار می شود.

رادیاتورها گرمای مطلوبی ندارند:
۱٫کوتاه بودن ارتفاع شعله(بعلت کم بودن فشارگاز ساختمان یا تنظیم نبودن شیرگاز)
۲٫کم بودن ظرفیت حرارتی دستگاه نسبت به بار گرمایشی ساختمان
۳٫وجودهوادرمدار
۴٫نیمه باز بودن شیرهای رفت وبرگشتدستگاه
۵٫ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پی یا رسوب گرفتن دریچه آب
۶٫استفاده ازسوپاپ با پاس نامناسب
۷٫کاهش دقت NTCگرمایش
۸٫وجوداشکال درپمپ
۹٫پایین بودن فشار در مدار گرمایش
۱۰٫رسوب گرفتن مبدل ورادیاتورها
۱۱٫استفاده از رادیاتور های جنس نامرغوب.
۱۲٫استفاده از دودکش نامناسب
۱۳٫وجودخرابی در شیر سه راهه
۱۴٫خرابی کلید حرارتی یا استفاده از کلید حرارتی  نامناسب
۱۵٫لوله کشی نامناسب مدار گرمایش
۱۶٫جابجا بستن لوله های رفت و برگشت  رادیاتورها
۱۷٫خرابی پتاسیومتر گرمایش
۱۸٫نزدیکی بیش حد رادیاتورها ب پکیج
۱۹٫خرابی برد کنترل

فشاراب افت پیدا می کند:
۱٫وجودنشتی درمدارگرمایش
۲٫وجودهوا در مدار گرمایش

آب مصرفی مناسب ولی سیستم گرمایش کار نمیکند:
۱٫خرابی یا گیر کردن فلوسوئیچ
۲٫خرابی شیر سه راهه

فشار در مدار  گرمایش خود به خود بالا میرود
۱٫راه یابی آب مصرفی به مدار
۲٫گرمایش ازطریق :شیرپرکن ومبدل مصرفی

مدار گرمایش خوب است ولی دمای آب مصرفی کم است:
۱٫رسوب گرفتن مبدل مصرفی
۲٫خرابی سوپاپ بای پس
۳٫خرابی پتاسیومتر مصرفی در برد
۴٫کم بودن فشار آب.
۵٫خرابی شیر سه راهه
۶٫خرابی برد کنترل

با افزایش دما،فشار مدار گرمایش افزایش می یابد:
۱٫خرابی یا تنظیم نبودن فشاراب
۲٫مسدود شدن شیلنگ منبع انبساط
۳٫متناسب نبودن منبع انبساط با حجم اب مدار گرمایش

راه اندازی زمستانه پکیج:
برای راه اندازی  حالت زمستانه موارد زیر به ترتیب انجام می گیرد:
۱٫بازکردن دوعدد شیر مربوطه به قسمت گرمایش (شیرهای متنصل به شیلنگ های رفت و برگشت)
۲٫بازکردن شیر رادیاتورها و هئاگیری از تک تک آنها
۳٫با هواگیری رادیاتورها فشاراب افت کرده و عقربه های مانومتر در پکیجبه سمت صفر می رودودرپکیج های انالوگ کد خطاهای ۴۰-۷۰و در پکیج های دیجیتا کد خطای E1نشان داده میشودو برای رفع این مشکل شیرپرکن  را خلاف عقربه های ساعت باز میکنیم تا فشار بالا رفته و به ۵/۱بار برسد.سپس شیر پرکن مجدد بسته ولوم مخصوص حالت زمستانی را چرخانده تا رادیاتورها گرم شوند

الکترود جرقه زن  عمل کند ولی شعله تشکیل نمیشود.
علل احتمالی:
۱-پایین بودن فشار گاز اصلی
۲٫عدم تنظیم فشار گاز مشعل

کم شدن فشار اب گرم مصرفی در پکیج

در دو حالت این اتفاق میفتد که فشار اب گرم مصرفی کم شدهاول اینکه سیتم لوله کشی شما دچار گرفتگی شده باشد که میتوان توسط نیروی متخصص شیلنگها سینگ ظرف شویی یا حمام رابازوتمیز شود

دوم اینکه دستگاه پکیج شما مبدل ان رسوب گرفته باشد دراین صورت هم میتوان توسط تکنسین دستگاه را باز

کرد تا مبدل ان اسید شویی شود

در هرصورت این رسوب اب است که موجب افت فشار میشود

 

خرابی قسمت ابمصرفی پکیچ ایران رادیاتو

زمانی که شما شیر اب گرم را درخانه باز میکنید ومتوجه میشویدکه اب گرم توسط دستگاه شما تهیه نمیشودمشکل درکجاس این سوالی است که بیشتر مصرف کنندگان پکیچ این را میپرسن

در دستگاه ایران رادیاتور قسمتی وجوددارد به نام دیافراگم که درسمت چپ دستگاه پشت برد تعبیه شده است

این دیافراگم از یک پرده پلاستیکی تشکیل شده که هنگام باز شدن شیر اب مصرفی به یک صفحه پلاستیکی فشارواردکرده ونازل میله ای را به جلورانده نازل که سرآن یک واشر پلاستیکی قرارداردباعث قطع جریان اب

شوفاژهاشده وانراهدایت به داخل مبدل ثانویه کرده تا به این طریق گرمای اب شوفاژها به اب مصرفی انتقال داده شود کل این سیستم داخل کلکتوری قراردارد که روی دستگاه قراردارد این پرده پلاستیکی خراب شده یا نازل خراب میشود تا شما نتوانید از اب گرم مصرفی استفاده کنید

تعویض دیافراگم پکیج شوفاژ دیواری

تعویض دیافراگم پکیج شوفاژ دیواری در شکل مقابل دیافراگم پکیج ایران رادیاتو مشاهده میشود که به علت فرسودگی پاره شده این امر موجب میشود که اب مصرفی پکیج از کار افتاده واب گرم نمیشودبا تعویض این دیفراگم اب گرم مصرفی گرم شده و میتوان استفاده کرد  لازم به ذکر است که برای تعویض دیافراگم حتما باید توسط تعمیرکار مجاز انجام شود

سایت نقطه کنترل شما را دعوت به تماشای ویدیو کلیپی در همین ظمینه مینماید.



 

    • انواع مختلف پکیج شوفاژ دیواری موجود در بازار ایران

      پکیج دیواری ایران رادیاتور
    • پکیج دیواری بوتان
    • پکیج دیواری گلدیران
    • پکیج دیواری ایمر گاز
    • پکیج دیواری بوش
    • پکیج شوفاژ دیواری وایلانت Vaillant
    • پکیج دیواری ناوین
    • پکیج شوفاژ دیواری سونیه دوال Saunier Duval
    • پکیج دیواری فرولی
    • پکیج دیواری ولف
    • پکیج دیواری گرم ایران
    • پکیج دیواری آریستون
    • پکیج دیواری ایساتیس
    • پکیج دیواری شوفاژ کار
    • پکیج دیواری شاپه
    • پکیج دیواری لورچ
    • پکیج دیواری تاچی TACHI
    • پکیج شوفاژ دیواری چدنی ایرفو C
    • پکیج شوفاژ دیواری آماتیس
    • پکیج دیواری بایماک
    • پکیج دیواری آکواتور روکا
    • پکیج دیواری مرکوری
    • پکیج دیواری مگاترم
    • پکیج شوفاژ دیواری مارس
    • پکیج دیواری وستن
    • پکیج دیواری والترو
    • پکیج شوفاژ دیواری کنترا

 

 

38 دیدگاه‌ها
  1. Reply
    کوره هوای گرم 2016-12-05 at 08:22

    بسیارعالی و با تشکر

    • Reply
      نقطه کنترل 2016-12-06 at 04:14

      سلام.باتوجه به پرسش شما دوست عزیز مشکل دستگاه شما<بورد >کنترل آن میباشد.که یکی از رله های آن بدرستی عمل نمیکند.وبایستی آن رله تعویض گردد.که این گونه از اشکالات از نوسانات برق ناشی میگردد.
      قیمت هر عدد رله در بازار از 2000 تومان تا8000 تومان میباشد.وهزینه تعویض آن بستگی به انصاف تعمیر کار متغیره.

      • Reply
        گنجی 2017-02-24 at 03:22

        باسلام پکیج ما (ناوین )دائم خاموش و روشن می شود مشکل چیست . چکار کنیم همچنین قیمت رادیاتور پکیج ناوین چند است

        • نقطه کنترل 2017-02-25 at 05:32

          سلام.احتمالا پکیج شما رسوب گرفته وبایستی اسید شویی گردد.
          درپاسخ به سوال دوم شما بامطالعه سایت ایران رادیاتور میتوانید از قیمت انواع رادیاتور اطلاع کسب نمایید.

  2. Reply
    بامین 2017-08-23 at 09:39

    پکیج دیواری و زمینی دستگاهی است که (به جای موتورخانه مرکزی) قادر به تأمین همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ برای هریک از واحدهای آپارتمان (یا ویلاها) بوده و به راحتی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می گردد و علاوه بر بازدهی مبدل حرارتی صفحه ای
    انرژی بالاتر و مصرف سوخت کمتر (نسبت به موتور خانه مرکزی) …

  3. Reply
    لوازم ارایش 2017-10-09 at 12:17

    همیشه گرفتن ی پکیج دیواری کار مشکلیه
    ممنون اطلاعاتی که دادید کار خیلی ساده کرد

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-10-14 at 19:38

      سلام.ممنون از بازدید شما.لطفا به سایر دوستان .ما را معرفی کنید.

  4. Reply
    بورژوا 2017-10-16 at 08:06

    نکاتی که مطرح کردید واقعا ارزشمند بود ممنون

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-10-23 at 17:23

      سلام.
      از بازدید و نظر شما سپاسگزارم.موفق باشید.

  5. Reply
    باغ تالار 2017-10-23 at 13:14

    سلام
    برای انجام پروژه رادیات خانگی که با چرخش کلی شلنگ 7 لایه از زیر و خانه اجرایی میشه
    برای چرخش آب سرد یا گرم شما چه رادیاتوری رو برای یه خونه 100 متری پیشنهاد میدید؟؟؟

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-10-23 at 16:54

      سلام. رادیاتور برقی5 تا 7 پره مناسب اتاق 6 تا 8 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر می باشد. • رادیاتور برقی 7 تا 9 پره مناسب اتاق 8 تا 10 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر می باشد. • رادیاتور برقی 9 تا 11 پره مناسب اتاق 10 تا 12 متر مربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر می باشد. • رادیاتور برقی 11 تا 13پره مناسب اتاق 12 تا 15 مترمربع با ارتفاع سقف حدود 2.8 متر می باشد.

      برای شرایط آب و هوایی مانند تهران به شرط عدم نفوذ بیش از حد هوای سرد به داخل و وجود فقط یک دیوار در معرض هوای سرد خارج، در طبقات وسط ساختمان می توان به صورت تقریبی برای هر متر مربع از بنای مفید حدود 85 کیلوکالری و برای طبقه بالای پارکینگ برای هر متر مربع از بنای مفید حدود 95 کیلو کالری و همچنین برای واحد هایی که در زیر سقف ساختمان واقع شده اند حدود 120 کیلوکالری در نظر گرفته شود.(به ازاء هر دیوار اضافه که با هوای سرد خارج در تماس باشد 20% به مقادیر گرمادهی فوق اضافه می گردد)

      اکنون میتوانید با ضرب متراژ فضای مفید مورد نظر در کیلو کالری گرمایش مورد نیاز آن فضا ، مقدار گرمایش مورد نیاز هریک از فضاهای ساختمان خود را محاسبه نمایید.

      در خاتمه با تقسیم عدد گرمایش مورد نیاز هریک از فضاها بر گرمای تولیدی هر پره از رادیاتور انتخابی خود، تعداد پره رادیاتور مورد نیاز خود را بدست آورید
      در شرایط استاندارد برای مناطق سردسیر هر 1/5 متر مربع یک پره رادیاتور با مشخصات فنی فوق برای ساختمان شما لازم است

      وبرای مناطق گرمسیری مثل خوزستان (دزفول) هر 3 متر مربع یک پره کافی است
      – برای محاسبه تعداد پره های رادیاتور شوفاژ مورد نیاز هر یک از فضاهای ساختمان خودبه ازای هر متر مربع مساحت فضا یک پره رادیاتورکه بهتر است ضمن اعلام ابعاد و موقعیت مکانی آن با کار شناس نیز مشورت شود.
      2- قبل از انتخاب رادیاتور، فاصله لوله های بالا و پائین محل نصب رادیاتور را اندازه گیری شود.
      3- تقاوت انواع رادیاتورهای آلومینیومی شوفاژ از لحاظ کیفیت و قیمت بر اساس پهنا و ابعاد هر پره و همچنین روش تولید آنها می باشد. بهترین روش تولید روش تمام دایکاست میباشد.
      4- به استثناء رادیاتورهای اکسترود یا پروفیلی مانند انواع آلفام یا کریستال که پره های آنها ثابت و غیر قابل افزایش یا کاهش است در مورد دیگر انواع رادیاتورهای آلومینیومی دایکاست تعداد پره های بلوکها قابل تغییر در محل می باشد.
      5- انواع رادیاتورهای آلومینیومی شوفاژ بصورت دیواری (روی دیوار) نصب می گردند و فاصله پایین هربلوک از کف تمام شده می باید 10 تا 12 سانتیمتر باشد.

      نحوه محاسبه اندازه رادیاتور پنلی مورد نیاز جهت هریک از مکان های ساختمان مسکونی بشکل معمول بشرح ذیل می باشد:
      اولین نکته این که هر متر این رادیاتورها ازنظر بازده حرارتی برابر با 18 پره رادیاتور آلومینیومی معمولی می باشد و بازدهی حرارتی آن در دمای 70تا 90 درجه آب ودر دمای 18 درجه اتاق معادل 2260 کیلو کالری می باشد:
      1kw = %86 kcal/h 1kcal = 4 btu
      وچون برای محاسبه رادیاتور آلومینیومی به ازاء هر متر مکان ماخذ 1/3 را در نظر میگیریم بنابراین برای محاسبه رادیاتور پنلی بدینگونه عمل میکنیم
      اندازه فضای مورد نظر ضرب در عدد 1/3 و تقسیم بر عدد 18 = اندازه رادیاتور پنلی
      بطور مثال : اتاق 12 متری ضرب در عدد 1/3 و تقسیم بر عدد 18 = 0.86
      یک پانل 80 و یا 90 سانتیمتری براحتی فضای مورد نظر را گرم می نماید.
      محاسبه تعداد پره رادیاتور
      در این فایل اکسل برنامه ای است که با دادن مقادیر مساحت اپارتمان ، توان حرارتی ، و ظرفیت حرارتی موجود بر اساس کاتالوگ موجود در برنامه می تونید تعداد پره رادیاتور رو حساب کنید….

      http://s5.picofile.com/file/8125784468/222.png

  6. Reply
    دوره آنلاین آیلتس 2017-10-29 at 12:54

    سلام
    از سایتتون لذت بردم
    باتشکر و ارزوی موفقیت از مدیروب سایت

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-11-04 at 08:25

      سلام.ازبازدید شما ممنونم.وازلطف شما سپاسگزار.
      لطفا آدرس سایت من را به دیگر دوستان وهمکاران خود معرفی نمایید.

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-10-30 at 08:36

      سلام.ازبازدید شما ممنونم.وازلطف شما سپاسگزار.
      لطفا سایت من را به دیگر دوستان وهمکاران خود معرفی نمایید.

  7. Reply
    کانسیلر چیست 2017-12-24 at 09:49

    شما به ما تجربه می کنید بسیار خوب است
    من خیلی خوشحالم
    از آنجا که یادگیری و احساس آسان تر است
    از وب سایت مورد علاقه خود بسیار سپاسگزارم شما تجربه خود را به ما می دهید
    من برای شما موفقیت زیادی کسب کرده ام
    کانسیلر چیست

    • Reply
      نقطه کنترل 2017-12-28 at 07:38

      سلام.ممنون از توجه و پیامتون.

  8. Reply
    آموزش نرم افزار ایموس 2017-12-30 at 07:48

    قدردان زحمات شما هستیم.
    خسته نباشید.
    آموزش نرم افزار ایموس

    • Reply
      نقطه کنترل 2018-01-02 at 09:07

      ممنون از توجه شما .لطفا ما را به دیگران معرفی نمایید.

  9. Reply
    امیر 2018-02-28 at 14:13

    سلام
    لطفا میزان فشار گاز شعله کوتاه و بلند پکیج es28ff ایران رادیاتور بفرمایید
    ایا مثل مدل ۲۴ ۱.۵و ۱۰ میلی بار
    یا ۰.۷ و ۹.۴ میلی بار
    متشکر

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-03-04 at 06:25

      سلام. باتوجه به سوال تخصصی مطرح شده جنابعالی لطفا جهت دریافت پاسخ فرم مخصوص مراجعه به متخصصین را تکمیل نموده ودر اصرع وقت جواب خود را دریافت نمایید.

  10. Reply
    کریم حقیقی 2018-03-03 at 16:27

    تشکر از سایت خوبتون
    یک سوال دارم واینکه ایا بردهای الکترونیکی که خراب میشوند قابل تعمیر هم هستند/؟

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-03-04 at 06:19

      سلام.بله بردهای الکترونیک قابل تعمییر هستند.
      با توجه به اشکال و خطا بوجود آمده براحتی میتوان قطعه مربوطه را شناسایی و برروی بورد تعویض نمود.

  11. Reply
    پکیج 2018-03-07 at 08:28

    سلام خسته نباشید.پکیج ما بدون قاب محافظ جلوی مشعل روشن می شود اما وقتی قاب را می بندیم مشعل روشن نمی شود و به نظر فشار هوا مانع روشن شدن مشعل است.اگر ممکن است ما را راهنمایی کنید.خیلی ممنون.

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-03-10 at 08:46

      سلام.
      اگر چنانچه پکیج خریداری شده از نظر سایز مصرفی با ساختمان ومتراژ بنا هم خوانی نداشته باشد اکسیژن کم میاورد .
      به مجرای خروجی و دودکش هم ارتباط مستقیم دارد.گاز بخوبی تخلیه نمیشود.

  12. Reply
    عبدالله پاکنژاد 2018-06-09 at 04:23

    سلام دوستان من چند سال پیش پکیج خریدم به اسم ناویان دوسه بار تعمیرکار آوردم تعمیر کرده اند تا حالا فکر کنم اندازه یک پکیج دیگه براش هزینه کرده ام ولی درست نشده از همه می خواهم فقط پکیج که می خرید ناویان نخرید چون هم پولم رفته هم نمی تونم استفاده کنم هم آدم از کار زندگی می اندازه متشکرم

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-06-11 at 06:59

      سلام.متاسفانه در ایران برای انتخاب وسیله بایستی به خدمات پس از فروش ونمایندگی معتبر توجه خاص نمود تا بعدا اسیر نشیم.سوال فنی بود در خدمت هستم.

  13. Reply
    SELL 2018-06-19 at 04:42

    طراحی سایت خیلی خوبی دارید موفق و پیروز باشید
    قیمت جاروبرقی

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-06-20 at 07:25

      سلام.
      ممنون از نگاه زیبای شما.در رابطه با طراحی سایت هم در خدمت گذاری حاضر هستیم.
      در صورت نیاز با کارشناسان تیم نقطه کنترل هماهنگ نمایید.
      باتشکر

  14. Reply
    حمید رضائی 2018-10-02 at 06:33

    سلام
    پکیج ناوین کد خطا ۰۳ می زنه. این کد مربوط به جرقه است.ولی پکیج جرقه می زند و روشن می شود بعد از چند ثانیه خاموش می شود.مشکل از کجاست احتمال داره از حسگر شعله باشه

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-10-04 at 07:36

      سلام.
      لطفا علاوه بر کنترل حسگر شعله که با بدنه تماس نداشته باشه وگرفتن مقاومت داخلی آن.ونیز قطع نشدن سیم سنسور دما.
      از فلو کنترل و سالم بودن فن اطمینان کنید.

  15. Reply
    saharah 2018-10-15 at 19:53

    سلام
    نظرتون در مورد پکیج فلوری چیه؟؟؟
    ۳۲۰۰۰ رو میخوام بخرم اما میگن فلوری چین درجه ۳ هست!!!
    قیمت پکیج ها هم ک سر ب فلک میکشه
    بهترین مارک خارجی رو معرفی میکنید؟

    • Reply
      علیرضا معظمی 2019-12-26 at 14:16

      درود بر شما
      پیشنهاد من مارک آریستون ایتالیا

  16. Reply
    عباس 2018-12-07 at 15:40

    با سلام وخسته نباشید.پگیچ دیواری ناویان داریم که فشار ان تا ۴ بالا میره خصوصا اگر چند ساعت استفاده از اب گرم نکنیم. بالا رفتن فشار دستگاه واستفاده کردن از دستگاه اشکالی داره؟ ممنون

    • Reply
      علیرضا معظمی 2018-12-08 at 10:33

      سلام.
      قطعا مشکل دارد.زیرا فشار بالاتر از ۳ بار باعث باز شدن سفتی ولو میگردد و دستگاه آب تخلیه میکند.

  17. Reply
    ساره 2019-01-11 at 05:51

    سلام رادیاتورها گرم نمیشن و صفحه نمایش پکیج در قسمت دما غیر از علامت cچیزی رو نشون نمیده ، پکیجمون ایساتیس هستش ،لطفن راهنمایی بفرمائید .سپاس

    • Reply
      علیرضا معظمی 2019-01-12 at 05:27

      سلام.
      لطفا نوع پکیج خود را نسبت به ۲ مبدله بودن یا تک مبدل را اعلام نمایید.
      به عملکرد پمپ آب وکارکرد آن توجه نمایید.که گیر پاژ نکرده باشد.

  18. Reply
    مسلم قنبری 2019-01-17 at 07:12

    سلام یه پکیج ناوین داریم مدام کدخطای ۱۰ میزنه.دریچه ها رابازکردم وحالا هم کلا قابشوبازکردم کمترشده ولی بازخطا میزنه علت چیه وچاره؟؟ممنون

    • Reply
      علیرضا معظمی 2019-01-27 at 06:27

      سلام.
      اگر با بازنمودن قاب دستگاه مشکل شما رفع میشود.ایراد دستگاه را در قسمت فن وپریشر هوا وقطعات متصل به آن جستجو نمایید.
      ودر پایان رله فن که برروی بورد میباشد.وبایستی تعویض قطعه گردد.

ارسال دیدگاه

ایجاد حساب کاربری
نام و نام خانوادگی (ضروری)
شماره موبایل (ضروری)
تخصص
شهر
بازیابی رمز عبور
رفتن به نوار ابزار