کمپرسور-هوای فشرده – سیستم های ابزار دقیق

 کمپرسور-هوای فشرده – سیستم های ابزار دقیق

 سیستم هوای فشرده دارای سه بخش است:
تولید , توزیع و پاکسازی هوای فشرده و درنهایت استفاده کاربر از هوای فشرده تولیدی می باشد.
برای دستیابی به حداکثر بهروری ، دانستن هر سه جز به عنوان بخش مهمی از کل سیستم ضروری است. بهترین را برای رسیدن به این هدف رسیدگی و تجزیه و تحلیل هر سه بخش به عنوان یک سیستم یکپارچه می باشد.

thبل
اولین نکته ، در نظر گرفتن مصرف کننده هوای فشرده که در انتهای خط قرار دارد به منظور بررسی شرایط محیطی، میزان هوای فشرده مورد نیاز، کاربرد مورد نظر و سایر شرایط که توسط کارشناسان فنی ملاحظه میگردد. و این اطمینان به مصرف کننده داده میشود که با پیشنهاد دستگاهی متناسب با شرایط مصرف کننده و نیز به کارگیری روش های مدرن و حذف روش های قدیمی و بی فایده صرفه جویی مالی را برای مشتریان به ارمغان می آورد.

دومین نکته ، بازرسی و اطمینان از سالم بودن عوامل توزیع کننده هوای فشرده در سرویسهای دوره ای می باشد. در اینجا منظور لوله کشی، نبود درز در لوله ها، شیرآلات و سوپاپ ها ،شلنگ ها ،فیلترها ،اتصالات و سایر دستگاه های انتقال هوای فشردهبرای استفاده مصرف کننده می باشد.
توجه به این امر ضروری است که هرگونه نشت و یا افت فشار سبب تلفات شده و این تلفات منجر به افزایش چشمگیر مصرف انرژی میشود.
سومین نکته ، کنترل محصولات تولیدی  می باشد. محدوده تولید شامل کمپرسور هوا، واحد کنترل کمپرسور ،خشک کن هوا ،یک یا چند واحد گیرنده، فیلتر هوا، فیلتر روغن و سایر اجزا می باشد. با کنترل و بهبود محصول تولیدی و همچنین پاکسازی میتوان شاهد کاهش انرژی مصرفی در مراحل تولید و توزیع بود. در واقع اهمیت بهبود کیفیت هم تراز با انتخاب کمپرسوری مناسب بر حسب نیاز و کاربرد مورد نظر می باشد.

 

در تجهیزات هوای فشرده، با استفاده از تکنولوژی اندازه گیری و ابزار دقیق می توان به بررسی و ارزیابی دقیق کیفیت هوای فشرده پرداخت.این امر سبب فراهم آوردن و تولید ابزار دقیق مورد استفاده در سیستم های هوای فشرده از جمله دستگاه های اندازه گیری هوای فشرده برای درایرهای یخچالی/ جذبی (بر طبق استاندارد ISO 8573)، شمارنده مصرف برای گازها و هوای فشرده، دبی سنج، وسیله تشخیص نشتی، وسیله آنالیز متحرک برای ایستگاه های هوای فشرده می باشد.

download

 

رطوبت سنج (Pressure Dew Point)

این دستگاه در موارد حساس که میزان خشکی هوا دارای اهمیت است خیلی ضروری است. اندازه گیری نقطه شبنم برای هوای فشرده باعت شده نظارت و بررسی هوای فشرده به سادگی صورت گیرد.

 

نشت یاب (Leak Detector)

به طور کلی وجود نشتی ها در سیستم باعث ایجاد هزینه اضافی خواهد شد. معمولا نشتی ها غیر قابل تشخیص هستند زیرا آن ها مخصوصا در مکان های پر سر و صدا قابل شنیدار نیستند.

نشت یاب

 

دبی سنج (Flow Meter)

با اندازه گیری دبی جریان  هوای فشرده، می توان فرایند تولید مورد نظر را برای بالاترین میزان بازده انرژی بهینه کرد.

دبی سنج

 

دستگاه اندازه گیری بخارات روغن (Oil Content Meter)

هوای فشرده معمولا در معرض خطر آلودگی بخارات روغنی و هیدروکربنی هستند و هوای فشرده آلوده به ذرات روغن به عنوان یک خطر برای گیاهان، محیط زیست و سلامتی افراد به حساب می آید.

دستگاه اندازه گیری بخارات روغن

 

دستگاه اندازه گیر ضخامت (Thickness Meter)

در حالت کلی می توان گفت ضخامت، یکی از مهمترین اطلاعات برای محاسبه قطر داخلی می باشد.

 

کمپرسور-هوای فشرده - سیستم های ابزار دقیق

کمپرسور-هوای فشرده – سیستم های ابزار دقیق

 

منتظر شنیدن دیدگاه شما هستیم

ارسال دیدگاه

ایجاد حساب کاربری
نام و نام خانوادگی (ضروری)
شماره موبایل (ضروری)
تخصص
شهر
بازیابی رمز عبور
رفتن به نوار ابزار