پمپ سیرکولاتور-پمپ گردش آب شوفاژ

پمپ سیرکولاتور-پمپ گردش آب شوفاژ

مپ سیرکولاتور.نقطه کنترل

پمپ سیرکولاتور.نقطه کنترل

 پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکوله چیست ؟

پمپ سیرکولاتور خطی از گروه پمپهای سانتریفیوژ بوده که در دو نوع پمپ سیرکولاتور بدنه چدن و پمپ سیرکولاتوربدنه استیل ساخته شده و قادر به پمپاژ سیالات تا دمای ۱۰۰-۱۳۰ درجه سانتیگراد می باشند. این نوع پمپ ها غالباً جهت سیرکوله آب مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم انتخاب انواع پمپ های سیرکولاتور

بطور کلی کلمه سیرکوله به معنی گردانیدن است و منظور از پمپ سیرکولاتور پمپ هایی است که وظیفه حرکت دادن یا گردانیدن آب سرد یا گرم سیستم های تهویه مطبوع یا حرارت مرکزی ساختمان را از محل تولید تا محل های تبادل حرارت در دستگاه های سرمایش و گرمایش بعهده دارند . پمپ های سیرکولاتور معمولا در ساختمانهای کوچک و متوسط با دور کمتر (و تا حدود ۱۴۵۰ دور در دقیقه) مورد استفاده قرار می گیرند.

به عبارت دیگر پس از تامین آب گرم در دیگ حرارت مرکزی ساختمان و همچنین آب سرد در سیکل تبرید چیلر و سیستم سرمایش ساختمان ، وظیفه حرکت دادن این آب گرم یا آب سرد درلوله ها از محل موتورخانه تا محل های تبادل حرارت مانند رادیاتورها ، فن کویل ها وکویل های هواساز بعهده پمپ های سیرکولاتور می باشد.
پمپ های سیرکولاتور آب سیستم های سرمایش و گرمایش ، در ساختمان های کوچک و متوسط معمولاً دارای انواع خطی و زمینی و دور ۱۴۵۰ بوده و نسبت به پمپ های مشابه آبرسانی دارای توان الکتریکی کمتری می باشند . پمپ های خطی روی لوله همراه با اتصال دنده ای یا فلنجی نصب می گردند و پمپ های زمینی نیز روی شاسی مناسب و تراز شده و روی بولت های دارای لرزه گیر لاستیکی نصب می شوند .
پمپ سیرکولاتورراصولا پمپ های سیرکولاتور فقط برای گردش آب سیستم سرمایش و گرمایش در مدار این تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین اصطلاحا آب روی پروانه آنها سوار بوده و نیازی به دارابودن توانایی مکش آب از سطوح پایین تر (مانند پمپ های آبیاری و آبرسانی ) ندارند .

پارامترهای اصلی انتخاب پمپ سیرکولاتور :

هنگام انتخاب پمپ سیرکولاتور مورد نیاز پروژه علاوه بر تعیین نوع پمپ خطی یا زمینی،محاسبه دقیق میزان دبی و هد پمپ ، نوع اتصال دنده ای یا فلنجی ، قطر دهانه ورودی و خروجی آب ، دور و قدرت موتور ،برند و مدل پمپ سیرکولاتور را نیز انتخاب نمائید.
بطور کلی با تقسیم کیلو کالری هر مقطع از سیستم گرمایش بر عدد ۲۵۰۰ دبی (GPM) یا حجم آب در گردش همان مقطع از سیستم گرمایش (برای محاسبه قطر لوله ها و دبی پمپ سیرکولاتور مورد نیاز) بدست می آید. (گرمایش) Kcal/2500 = BTU/10000 = GPM
همچنین با تقسیم کیلو کالری هر مقطع از سیستم سرمایش بر عدد ۱۲۵۰ دبی (GPM) یا حجم آب در گردش همان مقطع از سیستم سرمایش (برای محاسبه قطر لوله ها و دبی پمپ سیرکولاتور مورد نیاز) بدست می آید. (سرمایش) Kcal / 1250 = BTU /5000 = GPM
یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین عوامل در محاسبه صحیح هد یا فشار مورد نیاز پمپ سیرکولاتور ، توجه به عامل جریان ثقلی و طبیعی آب درون لوله ها ی عمودی سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان می باشد. بدین معنی که تنها وظیفه پمپ های سیرکولاتورکه فقط در سیستم های بسته سرمایش و گرمایش مورد استفاده قرار می گیرند ، جبران افت فشار اصطکاکی جریان آب در طول لوله ها ، اتصالات ، شیرآلات و کویل های سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان می باشد. بنابراین هد مورد نیاز این پمپ ها معمولاً از هد پمپ آبرسانی همان پروژه بسیار کمتر بوده و این امر باعث کاهش موثر توان و قدرت موتور الکتروپمپ سیرکولاتور مورد نیاز پروژه می گردد.

  • همچنین در صورت استفاده از روش طراحی لوله کشی برگشت معکوس (REVERSE) در ساختمانهای متوسط و بزرگ ، امکان دستیابی به کمترین توان و قدرت مورد نیاز پمپ سیرکولاتور و همچنین مناسبترین توزیع یکنواخت جریان آب در لوله کشی سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان توسط پمپ های سیرکولاتور تامین می گردد.

  • در هنگام محاسبه هد پمپ برج های خنک کننده نیز با وجود باز بودن بخشی از مسیر آب ، بدلیل وجود جریان ثقلی برگشت آب به کندانسور ، باید از همان روش محاسبه هد پمپ های سیرکولاتور استفاده نمود.

    پمپ سیرکولاتور

توجه : در صورت استفاده از پمپ های سیرکولاتور با دور ۲۹۰۰ در ساختمان های کوچک و متوسط ، صدای لرزش پمپ و جریان شدید آب درون لوله ها موجب سلب آسایش ساکنین ساختمان خواهد گردید.
در صورت عدم تامین فشار یا هد کافی توسط پمپ سیرکولاتور ، آب سرد یا گرم سیستم سرمایش یا گرمایش قادر به عبور از لوله ها و رسیدن به محل رادیاتور، فن کویل یا دیگر دستگاه های سرمایش و گرمایش نخواهد بود و در صورت کافی نبودن حجم یا دبی پمپ مربوطه، حجم آب کافی به دستگاه نخواهد رسید و دستگاه سرمایش و گرمایش مذکور با ظرفیتی کمتر از توان واقعی خود قادر به تامین سرمایش و گرمایش خواهد بود.

همچنین در صورت محاسبه بیش از اندازه هد یا دبی پمپ سیرکولاتور امکان سرریز آب از منبع انبساط باز سیستم گرمایش یا سرمایش در بام ساختمان وجود دارد.

پمپ سیرکولاتور

محل نصب پمپ سیرکولاتور :

پمپ های سیرکولاتور معمولا در مسیر برگشت آب مدار سیستم های سرمایش یا گرمایش نصب می گردند به عبارت دیگر در سیستم های گرمایش قبل از دیگ حرارت مرکزی و در سیستم های سرمایش قبل از چیلر قرار می گیرند ، بطوریکه خروجی آب پمپ های سیرکولاتور در سیستم های گرمایش وارد دیگ شده و سپس در رادیاتور ها و فن کویل ها توزیع می گردد و در سیستم های سرمایش خروجی آب پمپ سیرکولاتور وارد اواپراتور چیلر گردیده و سپس به فن کویل ها و کویل هواساز ها وارد می شود .
به منظور برگشت آبگرم مصرفی استفاده نشده در لوله کشی آبگرم ساختمان ، نصب پمپ برگشت آبگرم قبل از منبع کویلی یا دو جداره روی لوله برگشت آبگرم ضروری است.
معمولا پمپ برگشت آبگرم مصرفی به منبع دوجداره یا حتی منبع کویلی موتورخانه ساختمان از نوع پمپ خطی سایز ۱ اینچ یا ۱/۴ ۱ اینچ گراندفوس (GRUNDFOS) ، داب (DAB) و یا برند ویلو (WILO) در نظر گرفته می شود.

پمپ سیرکولاتور

توصیه های اجرایی نصب پمپ سیرکولاتور :

طبق استانداردهای توصیه شده مهندسی تاسیسات ، در ساختمانهایی که دارای ۸ واحد یا بیشتر باشند در نظر گرفتن پمپ سیرکولاتور “رزرو” با همان قدرت ، هد و دبی پمپ اصلی الزامی است.
بهتر است با تفکیک عملکرد پمپ سیرکولاتور آبگرم سیستم گرمایش (یا سرمایش) ساختمان با مسیر گردش آبگرم تغذیه دیگ در منبع کویلی ، برای هریک از دو مسیر جهت بهره برداری بهتر در فصول مختلف سال پمپ سیرکولاتور جداگانه ای نصب گردد.
بطور کلی فرمان off- on عملکرد پمپ های سیرکولاتور توسط ترموستات جداری نصب شده روی لوله آب برگشت سیستم گرمایش (یا سرمایش) انجام می پذیرد.
تنظیم دمای ترموستات جداری نصب شده روی خط لوله مکش پمپ سیرکولاتور، معمولا باید حدود ۵ درجه سانتیگراد کمتر از دمای تعیین شده ترموستات مستغرق دیگ آبگرم موتورخانه ساختمان باشد.
نصب صافی (strainer) در لوله مکش کلیه پمپ ها و نصب لرزه گیر در لوله ورودی و خروجی پمپ های سیرکولاتور زمینی ضروری است.

  • دیاگرام نصب پمپ خطی سیرکولاتور  

پمپ سیرکولاتور

  •   دیاگرام نصب پمپ زمینی سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور

در مسیر لوله آب رفت و برگشت کلیه پمپ ها نصب شیر فلکه دروازه ای همراه با مهره ماسوره (و یا فلنج در سایزهای بزرگتر) بمنظور ایجاد امکان قطع جریان آب درون لوله و خارج کردن پمپ از محل خود جهت انجام تعمیرات احتمالی الزامی میباشد.
اجرای یک مسیر لوله بای پاس (By Pass) برای هر پمپ سیرکولاتور تک مداره با سایز لوله اصلی همراه با شیر فلکه دروازه ای در مسیر آن الزامی است.
بمنظور جلوگیری از بازگشت آب سیستم به سمت پمپ ها ، نصب شیر یکطرفه بصورت افقی در مسیر آب خروجی از پمپ ها الزامی است.

 ویژگی های پمپ سیرکولاتور

  • یکی از ویژگی های این نوع ازالکتروپمپ ها کارکرد بسیار کم صدا می باشد.

  • این نوع پمپ ها از نیم اینچ تا شش اینچ ساخته می شوند.

  • دورموتوراین نوع الکترو پمپ ها ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ دور می باشد.

  • جنس بدنه این پمپ ها غالباّ چدن و استیل می باشد و جنس پروانه آنها چدن و استیل و برنج است.

  • این نوع پمپ ها دارای مکش منفی نیستند یعنی جهت جابجایی سیال بایستی آن سیال براین نوع پمپها اصطلاحاّ سوار باشد.

  • این نوع الکترو پمپ ها در دو نوع تکفاز و سه فاز و تک دور، دودور، سه دور، چهار دور ساخته می شوند.

  • این نوع الکتروپمپ ها به جهت مصرف بهینه انرژی دارای رده بندی مصرف A و B می باشند.

  • این دسته ازالکتروپمپ ها در دو نوع با واسطه ( کوپلینگ دار) واتاترم  یا موتورخشک و بدون واسطه وجود دارند.

  •  پمپ آب گرم

    چنانچه از منبع کوئلی اب گرم ایستاده یا مبدل حرارتی برای تامین آب گرم استفاده می شود لازم است برای سیرکولاسیون آب گرم شوفاژ در آنها از پمپ آب گرم جداگانه ای استفاده شود.

    پمپ برگشت آب گرم مصرفی

    پمپ سیرکوله برگشت مطابق نامش آب گرم را داخل لوله ها و مخزن آب گرم به گردش در می آورد تا آب گرم همواره در نزدیک ترین نقطه در دسترس مصرف کننده باشد.

    پمپ گردش آب شوفاژ

    از این گونه پمپ ها برای گردش آب گرم در سیستم گرمایش مرکزی و منطقه ای و گردش اب در سیستم های آب گرم خانگی استفاده می شود.

    کاربرد پمپ سیرکولاتور خطی

    • از الکتروپمپ ها با بدنه و پروانه استیل در صنایع مختلف جهت جابجایی انواع سیالات شیمیایی و سیستم های شستشوی صنعتی استفاده می شود

    • پمپ سیرکوله کردن آب داغ جهت سیستم های تاسیساتی و تهویه مطبوع

    • سیستم های شستشوی صنعتی با استفاده از آب داغ

    • مناسب برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی خانگی و صنعتی

    • پمپ سیرکولاتور شوفاژ

    • پمپ سیرکولاتور پکیج

    • دور الکتروموتور الکتروپمپ های مدل  FCE4  ۱۴۵۰ و دور الکتروموتور  پمپ های مدل ۲۹۰۰  FCE دور در دقیقه می باشد.

    • روش انتخاب پمپ برگشت آب گرم مصرفی 

      پمپ سیرکولاتور-پمپ گردش آب شوفاژ

      در صورتی که طول لوله آب گرم بیش از ۳۰ متر باشد، برای گرم ماندن آب در لوله آب گرم مصرفی و جلوگیری از اتلاف آب، یک لوله برگشت و در صورت نیاز پمپ برای سیرکولاسیون آب گرم در نظر می گیرند.

      برای محاسبه دبی و هد پمپ به روش زیر عمل می کنیم:

       * طول طولانی ترین مسیر رفت آب گرم مصرفی + طول برگشت + ۵۰ درصد طول را برای افت ها + طول رفت و برگشت.

       * بعد نرخ انتقال حرارت بر واحد سطح لوله (لوله های عایق شده = ۳۰ و لوله های غیر عایق = ۵۰ btu/h/ft) را در این طول ضرب می کنیم.

       * اختلاف دمای آب گرم رفت و برگشت = ۵ درجه سانتی گراد.

       * عدد بدست آمده بر حسب بی تی یو / بر ساعت بر عدد ۵۰۰ = دبی بر حسب گالن بر دقیقه.

       * برای محاسبه افت فشار، طول مسیر را بدست آورده، با توجه به دبی بدست آمده قطر لوله مورد نظر را سایز کرده و میزان افت فشار لوله را در طول مسیر ضرب می کنیم مقدار افت فشار شیر اطمینان، گرمکن و لوله تغذیه را به آن اضافه کرده، حاصل افت هد می باشد.

       * قطر لوله آب گرم مصرفی باید طوری انتخاب شود که سرعت آب در محدوده ۲ تا ۶ فوت برثانیه باشد.

       * در عمل ممکن است دبی پمپ را ۳۰% دبی پمپ اصلی گرفت.معمولا قطر لوله برگشت آب گرم مصرفی را ۲تا ۳ سایز کمتر از لوله رفت میباشد.

      پمپ سیرکولاتور خطی داب ایتالیا

      جدول انتخاب و قیمت انواع  پمپ سیرکولاتور خطی داب ایتالیا

      مدل

      قدرت موتور(w)

      مشخصات اتصالات (in)

      مشخصات هد و دبی

      قیمت(ریال)

      سایز لوله

      سایز دهانه

      دبی(gpm)

      هد ( ft)

      VA 25/130

      ۴۳

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۸٫۸

      ۲,۰۸۰,۰۰۰

      VA25/180

      ۴۳

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۸٫۸

      ۲,۰۸۰,۰۰۰

      VA25/180 X

      ۴۳

      ۱ ¼

      ۲

      ۱۳٫۲

      ۸٫۸

      ۲,۴۱۰,۰۰۰

      VA35/130

      ۵۶

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۴٫۱

      ۲,۱۳۰,۰۰۰

      VA35/180

      ۵۶

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۴٫۱

      ۲,۵۲۰,۰۰۰

      VA35/180 X

      ۵۶

      ۱ ¼

      ۲

      ۱۳٫۲

      ۱۷٫۷

      ۲,۱۹۰,۰۰۰

      VA55/130 -½

      ۷۰

      ½

      ۱

      ۱۳٫۲

      ۱۷٫۷

      ۲,۱۹۰,۰۰۰

      VA55/130

      ۷۰

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۷٫۷

      ۲,۱۹۰,۰۰۰

      VA55/180

      ۷۰

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۷٫۷

      ۱۹۹۰۰۰۰

      VA55/180x

      ۷۰

      ۱ ¼

      ۲

      ۱۳٫۲

      ۱۷٫۷

      ۲,۶۵۰,۰۰۰

      VA65/130 -½

      ۷۰

      ½

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۹٫۶

      ۲,۳۳۰,۰۰۰

      VA65/130

      ۷۸

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۹٫۶

      ۲,۲۴۰,۰۰۰

      VA65/180

      ۷۸

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۹٫۶

      ۲,۷۴۰,۰۰۰

      مدل

      قدرت موتور(w)

      سایز اتصالات(in)

      مشخصات هد و دبی

      قیمت(ریال)

      سایز لوله

      سایز دهانه

      دبی(gpm)

      هد ( ft)

      VA65/180X

      ۷۸

      ۱ ¼

      ۲

      ۱۳٫۲

      ۱۹٫۶

      ۵,۰۶۰,۰۰۰

      VSA65/180

      ۷۸

      ۱

      ۱ ½

      ۱۳٫۲

      ۱۹٫۶

      ۲۵۵۰۰۰۰

      VS35/150

      ۵۵

      ۱

      ۱ ½

      ۱۸٫۶

      ۱۳٫۴

      ۵۳۵۰۰۰۰

      VS65/150

      ۷۷

      ۱

      ۱ ½

      ۲۳٫۶

      ۱۷٫۷

      ۵۵۰۰۰۰۰

      A50/180XM

      ۱۸۹

      ۱ ¼

      ۱ ¼

      ۳۱٫۶

      ۱۸٫۶

      ۵,۰۶۰,۰۰۰

      A50/180M

      ۱۹۵

      ۱

      ۱ ½

      ۳۱٫۶

      ۱۸٫۶

      ۴,۹۶۰,۰۰۰

      A80/180XM

      ۲۶۰

      ۱ ¼

      ۲

      ۳۱٫۶

      ۲۶٫۸

      ۵,۸۵۰,۰۰۰

      A80/180M

      ۲۶۴

      ۱

      ۱ ½

      ۳۱٫۶

      ۲۶٫۸

      ۵,۵۴۰,۰۰۰

      A 110/180XM

      ۴۱۰

      ۱ ¼

      ۲

      ۵۲٫۸

      ۳۶٫۷

      ۷,۲۸۰,۰۰۰

      A 110/180M

      ۴۱۰

      ۱

      ۱ ½

      ۵۲٫۸

      ۳۶٫۷

      ۶,۳۸۰,۰۰۰

      B 50/250-40M

      ۱۹۵

      ۱ ½

      DN 40

      ۳۱٫۶

      ۱۹٫۳

      ۵,۸۸۰,۰۰۰

      B 50/250-40T

      ۱۹۷

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۱۹٫۳

      ——–

      B 56/250-40M

      ۲۸۷

      ۱ ½

      DN 40

      ۳۱٫۶

      ۲۰٫۶

      ——

      B 80/250-40M

      ۲۰۴

      ۱ ½

      DN 40

      ۳۱٫۶

      ۲۶٫۲

      ۶,۴۴۰,۰۰۰

      B 110/250-40M

      ۴۱۰

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۳۶٫۷

      ۷,۷۷۰,۰۰۰

      B 110/250-40T

      ۴۰۳

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۳۶٫۷

      ۱۰,۹۵۰,۰۰۰

      مدل

      قدرت موتور(w)

      سایز اتصالات(in)

      مشخصات هد و دبی

      قیمت(ریال)

      سایز لوله

      سایز دهانه

      دبی(gpm)

      هد ( ft)

      D110/260-40T

      ۴۰۳

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۱۱٫۲

      ۱۷,۵۴۰,۰۰۰

      BPH60/250-40M

      ۳۱۶

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۷٫۲

      ۱۸,۶۵۰,۰۰۰

      BPH60/250-40T

      ۳۴۶

      ۱ ½

      DN 40

      ۵۲٫۸

      ۷٫۶

      ۱۸,۰۹۰,۰۰۰

      BPH120/250-40M

      ۵۱۰

      ۱ ½

      DN 40

      ۱۴٫۴

      ۳۶

      ۱۹,۰۵۰,۰۰۰

      BPH120/250-40T

      ۵۳۶

      ۱ ½

      DN 40

      ۱۴٫۴

      ۳۹

      ۱۸,۵۰۰,۰۰۰

      BPH60/280-50M

      ۵۹۵

      ۲

      DN 50

      ۱۰۵

      ۲۴٫۶

      ۲۰,۶۶۰,۰۰۰

      BPH60/280-50T

      ۵۸۹

      ۲

      DN 50

      ۱۰۵

      ۲۵٫۹

      ۱۹,۱۰۰,۰۰۰

      BPH120/280-50M

      ۸۷۰

      ۲

      DN 50

      ۱۳۲

      ۳۷

      ۲۳,۷۷۰,۰۰۰

      BPH120/280-50T

      ۸۹۸

      ۲

      DN 50

      ۱۳۲

      ۳۸

      ۲۲,۵۰۰,۰۰۰

      BPH 180/280-50T

      ۱۶۳۰

      ۲

      DN 50

      ۱۵۸

      ۶۰٫۳

      ۲۴,۰۴۰,۰۰۰

      BPH 60/340-65M

      ۷۳۵

      ۲ ½

      DN 65

      ۱۵۸

      ۲۲

      ۲۳,۸۵۰,۰۰۰

      BPH 120/340-65T

      ۱۲۷۵

      ۲ ½

      DN 65

      ۱۸۴

      ۳۵٫۷

      ۲۴,۸۰۰,۰۰۰

      BPH 120/360-80T

      ۱۸۲۰

      ۳

      DN 80

      ۲۳۷

      ۳۸

      ۲۸,۹۰۰,۰۰۰

      BPH 180/360-80T

      ۲۳۱۰

      ۳

      DN 80

      ۲۳۷

      ۵۷

      ۲۹,۹۰۰,۰۰۰

      1. پمپ سیرکولاتور خطی داب ایتالیا دارای یکسال گارانتی می باشد.

      2. اعداد ارائه شده در جدول فوق برای هد و دبی پمپ سیرکولاتور خطی داب ایتالیا  در نقطه کاری می باشد.

      3. در موقع محاسبه و انتخاب پمپ خطی مناسب حتما به قدرت پمپ سیرکولاتور توجه فرمایید.

      4. پمپ سیرکولاتور خطی داب از ۱ تا ۳ اینچ قابل ارایه می باشد.

      5. به راهنمای انتخاب و ملاحظات اجرایی برای پمپ سیرکولاتور خطی در این بخش توجه فرمایید.

      6. در صورت وجود ابهامات در مورد انتخاب پمپ سیرکولاتور ، حتما با کارشناسان ترازانرژی تماس بگیرید.

      7. برای انتخاب پمپ سیرکولاتور خطی به نوع کابری آن نیز توجه فرمایید.

      8. -پمپ های خطی فوق جهت استفاده برای دمای کارکرد مایع از ۲۵- تا ۱۱۰ درجه سانتیگراد و فشار کاری ماکزیمم۱۰ بار می باشد.

        پمپ سیرکوله استخر

      ملاحظات اجرایی پمپ سیرکولاتور :

        • به طور کلی پمپ سیرکولاتور باید در مسیر رفت نصب شوند ولی گاها دیده میشود که نصب پمپ در مسیر برگشت در پروژهای کوچک اجرا شده است.

        • نصب پمپ  خطی در مسیر برگشت پتانسیل هوا گرفتن در سیستم را بالاتر می برد و همچین پدیده کاویتاسیون را تشدید میکند.

        • سری کردن پمپ های گردش آب گرم برای افزایش دبی به هیچ عنوان در تاسیسات توجیه ندارد.

        • این نوع پمپ ها قابلیت نصب به صورت عمودی و افقی بروی لوله را دارند.

        • کنترل پمپ  خطی ، توسط ترموستات جداری صورت میگرد، لذا حتما از سالم بودن ترموستات جداری اطمینان حاصل فرمایید.

      پمپ سیرکولاتور خطی :

      پمپ سیرکولاتور به عنوان حامل انرژی از جمله مهترین تجهیزات در سیستم های بسته می باشد ، لذا دبی آن بسیار مهمتر از هد پمپ سیرکولاتور می باشد.

      در انتخاب پمپ خطی توجه فرمایید که قرار نیست بر ارتفاع استاتیکی ساختمان غلبه کنیم بلکه طولانی ترین مسیر مورد نظر می باشد.

      فرق پمپ های خطی برند های خارجی با برند های ایرانی فقط در تقسیم بندی هد و دبی آنها می باشد.

      برای انتخاب صیحی پمپ سیرکولاتور خطی ، نمودار پمپ بهترین الگو می باشد و باید اصولا در جایی که راندمان پمپ بالا می باشد انتخاب شود.

          • به طور کلی پمپ سیرکولاتور تابع بار حرارتی سیستم می باشد ، درواقع پمپ سیرکولاتور حامل انرژی می باشد در صورت عدم انتخاب صیحیح مبدل های حرارتی دچا مشکل خواهند شد.

          • به توصیه شرکت تراز انرژی از انتخاب پمپ بیش از ظرفیت (over design) اکیدا خودداری فرمایید زیرا پس از مدتی پمپ دچار سوختگی میشود

          • برای محاسبه دقیق دبی پمپ سیرکولاتور کافی است که در سیستم SI کل تلفات بدست آمده را بر عدد ۶۲٫۸۵ تقسیم کنید تا دبی پمپ بر حسب L/S (لیتر بر ثانیه ) بدست آید.(در سیستم متریک بر عدد ۱۵ تقسیم کنید لیتر بر ساعت خواهید داشت)

      نکته مهم: فرمول گفته شده در ردیف جهت محاسبه دبی پمپ براساس اختلاف دمای ورودی و خروجی ۱۰ درجه سانتیگراد می باشد،مگر اینکه به توصیه سازنده دستگاه قبل از ایرواشر هواساز و مبدل های حرارتی این اختلاف دما تغیییر کن

          • برای محاسبه هد پمپ سیرکولاتور باید افت فشار دیگ، کلکتور رفت و برگشت، طولانی ترین طول مسیر و افت فشار آخرین مصرف کننده را محاسبه کنید

          • دور الکتروموتور الکتروپمپ های مدل  FCE4  ۱۴۵۰ و دور الکتروموتور  پمپ های مدل ۲۹۰۰  FCE دور در دقیقه می باشد.
          • لیست قیمت سیرکولاتورهای لوارا تکفاز سه دور و چهار دور LOWARA ساخت ایتالیا

            کاربرد : سیرکوله کردن آب داغ و سرد،سیستم تهویه، شستشو

            قیمت
            (ریال)
            ورودی و خروجی
            (اینچ)
            حداکثر آبدهی
            (m3/h)
            حداکثر ارتفاع
            (m)
            قدرت
            (W)
            مدل
               ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۱ ۲٫۸ ۴٫۲ ۲۷/۳۲/۳۵ TLC25-4
               ۴,۲۰۰,۰۰۰ ۱ ۲٫۸ ۴٫۲ ۳۳/۳۹/۴۴ TLC25-4L
               ۴,۳۰۰,۰۰۰ ۱ ۳٫۲ ۵٫۲ ۴۳/۶۳/۷۷ TLC25-5
               ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۱ ۳٫۲ ۶٫۲ ۴۳/۶۵/۸۰ TLC25-6L
               ۴,۴۰۰,۰۰۰ ۱ ¼ ۳٫۲ ۶٫۲ ۴۳/۶۵/۸۰ TLC32-6L
               ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱ ¼ ۳٫۹ ۷٫۱ ۵۴/۷۶/۸۹ TLC32-7L
            ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ ۱ ¼ ۸٫۴ ۸ ۲۶۰/۲۷۰/۲۸۶ TLCH32-8L
            ۱۶,۶۰۰,۰۰۰ ۱ ¼ ۹٫۶ ۱۰ ۲۸۳/۳۴۳/۳۵۷ TLCH32-10L
            ۱۷,۷۰۰,۰۰۰ ۱ ¼ ۹٫۶ ۱۲ ۲۸۵/۳۷۲/۴۰۰ TLCH32-12L
            ۵۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱½ ۲۸ ۱۸ ۸۲۰ ECOCIRCXL40-180F
            ۵۴,۱۰۰,۰۰۰ ۲ ۲۷ ۸ ۳۸۰ ECOCIRCXL50-80F
            ۶۰,۶۰۰,۰۰۰ ۲ ۳۰ ۱۰ ۵۰۰ ECOCIRCXL50-100F
            ۶۰,۶۰۰,۰۰۰ ۲ ۴۵ ۱۲ ۹۷۰ ECOCIRCXL50-120F
            ۷۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲ ۵۷ ۱۸ ۱۵۰۰ ECOCIRCXL50-180F
            ۵۹,۷۰۰,۰۰۰ ۲ ½ ۳۵ ۸ ۵۰۰ ECOCIRCXL65-80F
            ۷۲,۹۰۰,۰۰۰ ۲ ½ ۴۷ ۱۲ ۹۰۰ ECOCIRCXL65-120F

            تاریخ بروز رسانی قیمت ها ۱۳۹۶/۰۷

            الکتروپمپ های سری ECOCIRCXL دارای INVERTER می باشند.

            الکتروپمپ های فوق تکفاز می باشند.

             

             لیست قیمت سیرکولا تورهای سری e-LNE مارک Lowara ساخت ایتالیا (۲۹۰۰ rpm)

             قیمت به ریال دهانه خروجی
            (mm)
            دهانه ورودی
            (mm)
            حداکثر ارتفاع
            (m)
            حداکثر آبدهی
            (m3/h)
            قدرت
            (hp)
            قدرت
            (kw)
            مدل
            ۲۴,۹۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۲ ۱۴٫۲ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE 40-125/11/S25R
            ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۲ ۱۴٫۱ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE40-125/11/S25H
            ۲۵,۴۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۵ ۱۷٫۷ ۲ ۱٫۵ LNEE 40-125/15/S2
            ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۴ ۲۲٫۳ ۳ ۲٫۲ LNEE40-125/22/P25R
            ۳۲,۳۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۳۳ ۲۲٫۳ ۳ ۲٫۲ LNEE 40-125/22/P25H
            ۳۱,۹۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۳۷ ۲۷٫۵ ۴ ۳ LNEE 40-125/30/P2
            ۲۹,۱۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۶ ۲۳٫۱ ۳ ۲٫۲ LNEE40-160/22/P2
            ۳۳,۸۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۳۸ ۳۳٫۷ ۵٫۵ ۴ LNEE40-160/40/P2
            ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۳۴ ۵۶٫۶ ۱۰ ۷٫۵ LNEE40-200/75/P2
            ۲۹,۲۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۳۵ ۱۴٫۴ ۲ ۱٫۵ LNEE 50-125/15/S2
            ۳۳,۱۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۴۶ ۲۳٫۲ ۴ ۳ LNEE 50-125/30/P2
            ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۵۵ ۲۶٫۶ ۵٫۵ ۴ LNEE50-125/40/P2
            ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۴۴ ۲۳ ۴ ۳ LNEE 50-160/30/P2
            ۳۶,۹۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۴۶ ۲۶٫۵ ۵٫۵ ۴ LNEE 50-160/40/P2
            ۴۷,۴۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۴۵ ۳۴٫۹ ۷٫۵ ۵٫۵ LNEE50-200/55/P2
            ۵۱,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۵۱ ۴۲٫۹ ۱۰ ۷٫۵ LNEE 50-200/75/P2
            ۵۶,۶۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۴۲٫۶ ۱۰ ۷٫۵ LNES50-200/75/P2
            ۶۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۶۰ ۵۵ ۱۵ ۱۱ LNEE50-200/110/P2
            ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۵۴ ۲۱٫۹ ۵٫۵ ۴ LNEE65-125/40/P2
            ۴۶,۹۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۸۱ ۳۱ ۱۰ ۷٫۵ LNEE65-125/75/P2
            ۴۴,۳۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۸۱ ۲۶٫۶ ۷٫۵ ۵٫۵ LNEE65-160/55/P2
            ۴۹,۴۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۹۰ ۳۳٫۴ ۱۰ ۷٫۵ LNEE65-160/75/P2

            تاریخ بروز رسانی قیمت ها ۱۳۹۶/۰۷

            جنس بدنه الکتروپمپ ها چدن می باشند

            تمامی الکتروپمپ ها سه فاز می باشند به جز دو مدلی که در انتهای مدل آنها حرف H وجود دارد.

            لیست قیمت سیرکولا تورهای سری e-LNE مارک Lowara ساخت ایتالیا (۱۴۵۰ rpm)

             قیمت به ریال دهانه خروجی
            (mm)
            دهانه ورودی
            (mm)
            حداکثر ارتفاع
            (m)
            حداکثر آبدهی
            (m3/h)
            قدرت
            (hp)
            قدرت
            (kw)
            مدل
            ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۵ ۵٫۲ ۰٫۲۵ ۰٫۲ LNEE40-125/02/S4
            ۲۶,۴۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۷ ۶٫۵ ۰٫۵ ۰٫۳ LNEE40-125/03/S4
            ۳۰,۲۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۳ ۹٫۶ ۱ ۰٫۷۵ LNEE40-160/07/X4
            ۳۱,۵۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۳ ۹٫۵ ۰٫۷۵ ۰٫۵۵ LNEE40-200/05/S4
            ۳۴,۸۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۵ ۱۱٫۶ ۱ ۰٫۷۵ LNEE40-200/07/X4
            ۳۵,۸۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۷ ۱۴٫۳ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE40-200/11/P4
            ۴۱,۴۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۹ ۱۶٫۹ ۱٫۵ ۱٫۱ LNES40-250/11/P4
            ۳۷,۶۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۱۹ ۱۸٫۷ ۲ ۱٫۵ LNEE40-250/15A/P4
            ۴۳,۳۰۰,۰۰۰ ۴۰ ۴۰ ۲۵ ۲۲٫۸ ۳ ۲٫۲ LNEE40-250/22/P4
            ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۴٫۲ ۰٫۲۵ ۰٫۲ LNEE50-125/02/S4
            ۲۸,۷۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۳ ۵٫۱ ۰٫۵ ۰٫۳ LNEE50-125/03/S4
            ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۸ ۶٫۲ ۰٫۷۵ ۰٫۵ LNEE50-125/05/S4
            ۲۹,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۳ ۶٫۵ ۰٫۷۵ ۰٫۵۵ LNEE50-160/05/S4
            ۳۵,۳۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۸ ۸ ۱ ۰٫۷۵ LNEE50-160/07/X4
            ۳۷,۲۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۳۳ ۹٫۸ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE50-160/11/P4
            ۳۶,۹۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۰ ۸٫۵ ۱ ۰٫۷۵ LNEE50-200/07/X4
            ۳۷,۹۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۸ ۱۱٫۹ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE50-200/11/P4
            ۳۹,۷۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۳۱ ۱۳٫۵ ۲ ۱٫۵ LNEE50-200/15/P4
            ۴۲,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۶ ۱۴٫۹ ۲ ۱٫۵ LNEE50-250/15/P4
            ۴۸,۴۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۲۸ ۲۰٫۷ ۳ ۲٫۲ LNEE50-250/22/P4
            ۵۰,۶۰۰,۰۰۰ ۵۰ ۵۰ ۳۳ ۲۳٫۵ ۴ ۳ LNEE50-250/30/P4
            ۴۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۴۹ ۹٫۴ ۱٫۵ ۱٫۱ LNEE65-160/11/P4
            ۴۳,۶۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۵۴ ۱۰٫۶ ۲ ۱٫۵ LNEE65-160/15/P4
            ۵۱,۸۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۴۰ ۱۱ ۲ ۱٫۵ LNEE65-200/15/P4
            ۵۹,۷۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۴۹ ۱۵٫۳ ۳ ۲٫۲ LNEE65-200/22/P4
            ۶۰,۶۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۴۰ ۱۶٫۸ ۳ ۲٫۲ LNEE65-250/22/P4
            ۶۲,۳۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۴۹ ۱۸٫۵ ۴ ۳ LNEE65-250/30/P4
            ۶۴,۳۰۰,۰۰۰ ۶۵ ۶۵ ۶۰ ۲۲٫۹ ۵٫۵ ۴ LNEE65-250/40/P4
            تماس بگیرید ۸۰ ۸۰ ۶۷ ۱۳٫۶ ۴ ۳ LNES80-200/30/P4 پروانه چدنی
            تماس بگیرید ۸۰ ۸۰ ۸۹ ۱۷٫۱ ۵٫۵ ۴ LNES80-200/40/P4 پروانه چدنی
            تماس بگیرید ۸۰ ۸۰ ۸۹ ۱۵٫۷ ۵٫۵ ۴ LNES80-250/40/P4 پروانه چدنی
            تماس بگیرید ۸۰ ۸۰ ۱۰۰ ۲۰٫۴ ۷٫۵ ۵٫۵ LNES80-250/55/P4 پروانه چدنی
            تماس بگیرید ۸۰ ۸۰ ۱۱۱ ۲۳٫۸ ۱۰ ۷٫۵ LNES80-250/75/P4 پروانه چدنی
            تماس بگیرید ۱۰۰ ۱۰۰ ۱۳۱ ۲۱ ۱۰ ۷٫۵ LNES100-250/75/P4 پروانه چدنی

            تاریخ بروز رسانی قیمت ها ۱۳۹۶/۰۷

            جنس بدنه الکتروپمپ ها چدن می باشند.

            تمامی الکتروپمپ ها سه فاز می باشند.

            لیست قیمت سیرکولاتور های ۳ دور مارک SHIMGE ساخت چین

            قیمت به ریال دهانه خروجی حداکثر دبی حداکثر ارتفاع توان (W) مدل
            ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۳/۴ ۶۰ ۵ ۸۰ XPS15-5-130
            ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۳/۴ ۶۰ ۶ ۹۰ XPS15-6-130
            ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۳/۴ ۵۰ ۵ ۹۵ BPS15-5-130A
            ۱,۹۰۰,۰۰۰ ۱ ۱۲۰ ۸ ۲۰۰ XPS25-8-180
            ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱ ۱۲۰ ۱۲ ۲۴۵ XPS25-12-180
            ۱,۳۰۰,۰۰۰ ۱ ۱/۴ ۶۰ ۶ ۹۰ XPS32-6-180
            ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱ ۱/۴ ۱۵۰ ۸ ۲۴۵ XPS32-8-180
            ۶,۹۰۰,۰۰۰ ۱ ۱/۲ ۲۲۰ ۱۳ ۴۰۰ XP40-12F-250
            ۷,۱۰۰,۰۰۰ ۱ ۱/۲ ۲۵۰ ۱۷ ۶۰۰ XP40-16F-250
            ۷,۴۰۰,۰۰۰ ۲ ۳۰۰ ۱۲ ۶۰۰ XP50-12F-280
            • سیرکولاتور های رزوه دار فوق الذکر همراه با مهره و ماسوره و فلنج دار ها همراه با فلنج می باشند .
            • BPS15-5-130A نوع ارونت دار میباشد .

      برای محاسبه سرانگشتی هد پمپ سیرکولاتور خطی جدول ذیل ارائه میگردد:

      نوع تجیهز مقدار افت فشار m
      دیگ چدنی ۱
      کلکتور رفت ۰٫۵
      کلکتور برگشت ۰٫۵
      آخرین رادیاتور ۰٫۱
      اخرین فن کویل ۰٫۹
      طولانیترین مسیر L* 600 kpa
منتظر شنیدن دیدگاه شما هستیم

ارسال دیدگاه

ایجاد حساب کاربری
نام و نام خانوادگی (ضروری)
شماره موبایل (ضروری)
تخصص
شهر
بازیابی رمز عبور
رفتن به نوار ابزار