سنسور حرارتی پکیج

معرفی انواع سنسورهای پکیج دیواری وظیفه در پکیج دمای آب رفت مدار شوفاژ را به برد منتقل می کند و باعث خاموش روشن شدن شعله می گردد تا رادیاتورها به میزان دمای تنظمی شوفاژ گرم گردد عملکرد داخلی سنسور شوفاژ از یک مقاومت معکوس تشکیل شده است همان طور که می دانید در مفاهیم الکترونیک، کمیتی به نام مقاومت وجود دارد که واحد اندازه گیری آن اهم می باشد. در صنعت الکترونیک از این کمیت به طرق مختلف استفاده می شود. در این حسگرها از مقاومت یک مدار الکترونیکی برای اندازه گیری دمای مدار استفاده می شود. در این مدار مقاومت به نسبت دما تغییر حالت می دهد که اگر با بالا رفتن دما مقاومت دما کم شود به آن NTC و اگر با بالا رفتن دما مقاومت آن هم افزایش یابد به آن PTC گفته می شود. در پکیج ها اکثرا از نوع NTC استفاده می شود

سنسور ntc چیست؟

قطعه ای هست که در مدار رفت آب گرم و همچنین مدار آبگرم مصرفی قرار میگیرد.

تا دمای تنظیم شده توسط شخص را به برد پکیج دیواری بدهد تا توسط آن شیر گازی شعله را تنظیم،قطع و یا وصل کند.

با افزایش دما روی حسگر ntc،مقاومت آن در برابر جریان برق کم میشود و جریان الکترونیکی بیشتری از خود عبور میدهد. هر چه مقدار جریان عبور شده بیشتر باشد ( این عبور جریان برق به برد پکیج دیواری میباشد)

فرمان برد برای باز شدن شیر رگلاتور گازی پکیج بیشتر میشود و شعله ی پرقدرت تری تشکیل میشود. تا زمانی این عمل انجام میشود که دمای آب به دمای تنظیم شده کاربر برسد. یا به اصطلاح فنی جریان سنسور  ntc پکیج دیواری به جریان پتانسومتر پکیج (جایی که کاربر دما را تنظیم میکند)برسد.

شما میتوانید با قرار دادن دو سر اهم متر روی سنسور ntc پکیج دیواری و حرارت دادن آن مقدار مقاومت آن را سنجیده و از سالم بودن آن مطمئن شوید. ابتدا سنسور را از پکیج خارج کنید. سپس دو سر اهم متر را به محل سر سیم های سنسور ntc وصل کنید.و ملید اهم متر را روی کیلو اهم قرار دهید.

اصولا در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد باید مقاومت سنسور ۱۰کیلو اهم را روی اهم متر نشان دهد. حالا با حرارت غیر مستقیم به سنسور دمای آن را بالا ببرید و در همان حال مقاومت آن را نگاه کنید.(میتوانید محل حسگر ntc را در یک آب جوش یا گرم قراردهید) باید با بالا رفتن دما مقدار مقاومت ntc کم شود.

سنسور حرارتی پکیج

مقاومت ntc ،این مقاومت ها به دو روش دمای مدار را حس می کنند:

  • مستغرق
  • سطحی


ntc های مستغرق در مسیر عبور جریان اب قرار میگیرد. همین دلیل اختلاف کمتری ما بین دمای واقعی اب و دمای گزارش شده به برد می باشد. ntc سطحی یا تماسی طوری طراحی شده که از طریق یک بدنه فلزی به لوله مسی چسبیده است.

دمای داخل لوله را با تغییر مقاومت به برد کنترل گزارش می دهد. در روش تست ntc ، ntc مورد نظر باید از سطح مورد نظر جدا شود.

 

 

 

سنسور حرارتی پکیج

سایت نفطه کنترل جهت تعویض سنسور دمای پکیج پیشنهاد میکند به لینک ازیر رفته و با خیال راحت و اصل جنس .درب منزل تحویل بگیرید.

https://affstat.adro.co/click/bf2235f9-779c-47cc-9dc4

-aa7bbd26aafb

 

 

منتظر شنیدن دیدگاه شما هستیم

ارسال دیدگاه

ایجاد حساب کاربری
نام و نام خانوادگی (ضروری)
شماره موبایل (ضروری)
تخصص
شهر
بازیابی رمز عبور
رفتن به نوار ابزار