سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری-کدهای خطای پکیج دیواری

 

تنظیم پکیج.نقطه کنترل

تنظیم پکیج.نقطه کنترل

سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری-کدهای خطای پکیج دیواری

یکی از مشکلاتی که اکثر مصرف کنندگان پکیج دیواری معمولا باهاش سرو کله می‌زنند مشکل سرد و یا داغ شدن آبگرم مصرفی می‌باشد که البته این مشکل زمانی واقعا آزار دهنده است که زیر دوش حمام هستین و مجبورید تمام تمرکزتان را روی تنظیم شیر مخلوط دوش کنید تا شاید بتونید آب یکنواختی داشته باشید ولی متاسفانه درست نمیشه چون ایراد کار از جای دیگری هست.

قبل از هر چیزی بهتره بدونید در پکیج های دیواری زمانی که شیر آب مصرفی باز میباشد به هیچ عنوان نباید شعله دستگاه خاموش شود حتی برای چند ثانیه و در صورت سالم بودن دستگاه در زمان باز بودن آب فقط شعله کوتاه و بلند میشود . وقتی شیر آبگرم باز است فلوسویچ و یا فلورگلاتور باز بودن آب را به برد اعلام می‌کند و روی پانل در هر پکیجی به شکلی مشخص می‌شود که آب باز است. مثلا در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور چراغ ها جفت جفت چشمک میزنند و در مدل دیجیتال عکس دوش آب مشخص می‌شود . و همینطور زمانی که شعله روشن میباشد نیز در پکیج ایران آنالوگ با چراغ نارنجی نمایان میشود .

نقطه کنترل ضمن معرفی محصولات زیر به شما توصیه میکند با توجه به نوع و تخفیفات جدید با مطالعه دقیق محصول خود را انتخاب و در کمال آرامش درب منزل تحویل بگیرید.

نقد و بررسی اجمالیNavien Deluxe 30 Combi Boiler

شركت ناوین در سال ۱۹۷۸ در كشور كره جنوبی تاسیس شد و در سال ۱۹۹۸ به عنوان اولین شركت تولید كننده بویلرهای چگالشی پربازده در آسیا معرفی شد. این شرکت، به عنوان بزرگ ترین تولیدكننده پكیج در كره جنوبی، محصولات خود را با كیفیت بسیار بالا به بازار كشورهایی همچون آمریكا، كانادا، روسیه و كشورهای اروپایی صادر می نماید و از جمله معدود فعالان بازار ایران است كه در كشورهایی مانند آمریكا و روسیه سایت تولیدی دارد. پکیج های شوفاژ دیواری سری Deluxe ناوین دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که آن را در بین سایر برندها متمایز می نماید. از جمله ویژگیهای آن برخورداری از مبدل اصلی استینلس استیل با مقاومت بالا در مقابل رسوب گذاری است. همچنین مشعل دستگاه دارای شیر گاز تدریجی و فن دور متغییر جهت کنترل ظرفیت و کاهش مصرف انرژی می باشد. همچنین دستگاه دارای ترموستات اتاقی با قابلیت نمایش دمای محیط و تنظیم دما وبرنامه ریزی است.
جهت خرید لطفا برروی لینک کلیک نمایید.
پکیج دیواری/پکیج شوفاژ دیواری ناوین مدل Deluxe 30https://affstat.adro.co/click/6d0efe58-0537-4e54-ac67-0f2a98e35dc5

 

پکیج شوفاژ دیواری شوفاژکار مدل کامفورت 40FH2

https://affstat.adro.co/click/7570f31c-630d-4a4a-bfdf-f89905775b15

 

در پایین جند دلیل راجب خاموش و روشن شدن مشعل را به اختصار توضیح میدهیم.

۱:مشکل جرم گرفتن مبدل ثانویه 

پکیج های دیواری دو مبدل بعد از مدتی  ممکنه مقداری جرم داخل مبدل ثانویه بگیرد که باعث عدم گردش صحیح آب سیستم و جوش آوردن دستگاه و همینطور خاموش شدن چند ثانیه ای شعله به دلیل افزایش دما میباشد که در همین چند ثانیه خاموشی آب مصرفی سرد شده و با روشن شدن مجدد شعله گرم میشود .

در صورتیکه در منزل خود دارای سیستم گرمایشی پکیج می باشید ممکن است به این مشکل برخورده باشید که مرتبا فشار آب پکیج شما کاهش می یابد. همچنین وجود املاح و رسوبات فراوان در آبها موجب بروز هزینه های اضافی و کاهش راندمان پکیج ها خواهد شد. مایع محافظ رادیاتور و پکیج می تواند باعث جلوگیری از ایجاد هوا در لوله ها شود و همچنین با کاهش رسوبات داخل آب طول عمر پکیج و رادیاتور ها را افزایش خواهد داد.

مایع محافظ پکیج و رادیاتور بیزن مدل B72

https://affstat.adro.co/click/edeaeeb1-9fbe-4c5d-ac8c-09e65cd6ccb6

۲:نوسان فشار آب ساختمان

فشار آب که وارد ساختمان می‌شود را با دقت چک کنید که کم و زیاد نشود . یعنی شیر آب را باز بزارید اگر متوجه شدید فشار آب نوسان دارد و کم و زیاد می‌شود بهتر است به دنبال دلیل دیگری جهت پیدا کردن مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج نباشید و به دنبال تعمیرکاری جهت تعمیر و تنظیم پمپ فشار آب ساختمان خود باشید.

نوسان فشار آب ساختمان کمبود فشار باد منبع انبساط پمپ تحت فشار میباشد که متعاقباً این کمبود فشار باد باعث سوراخ شدن زود هنگام تیوپ منبع انبساط می‌شود . پس حتما دقت کنید فشار باد منبع انبساط پمپ های تحت فشار را روی ۳/۲ بار تنظیم کنید و برای افزایش عمر تیوپ منبع انبساط از گاز نیتروژن استفاده نمایید.فشار مخزن انبساط در این حالت باید ۳٫۲ بار باشد.

۳:کاهش دقت NTC

سنسور ان تی سی آب مصرفی وظیفه اعلام دمای آب مصرفی را به برد کنترل دارد که در صورت معیوب شدن این قطعه دمای تعریف شده از دمای حقیقی فاصله داشته و گاها باعث خاموش شدن شعله به خاطر افزایش دما خواهد شد و همین امر باعث نوسان دمای آب مصرفی پکیج میشود.

سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری-کدهای خطای پکیج دیواری

سنسور حرارتی پکیج کد 196

https://affstat.adro.co/click/350eca03-97f9-445c-bf09-7e30d639a259

خرید سنسور حرارتی

 

۴:مشکل خرابی فلومتر و فلوسوئیچ 

اگر در حمام با باز کردن شیر آبگرم آب مصرفی داغ شده ولی به محضی که قصد دارید آب سرد را مخلوط کنید تا آب مناسب برای دوش شود آب به طور کامل سرد شد این مشکل به دلیل عدم تشخیص مناسب دبی آب مصرفی توسط فلوسوئیچ میباشد.

۵:مشکل معیوب بودن پرشر سوئیچ هوا

وجود اشکال در پرشر هوا باعث قطع شدن چند ثانیه ای شعله می‌شود که بالطبع به سرد و گرم شدن آب مصرفی می‌انجامد.

نکته مهم : هنگامی که مشاهده کردید شعله قطع شده دقت کنید ممکن است برای یکی دو ثانیه یک و یا چند تا از چراغ های سبز رنگ چشمک بزند که از این طریق به راحتی می‌توان عیب را شناسایی نمود. مثلا ممکنه چراغ سبز ۷۰ روی پانل چشمک بزند و یا ۷۰ و ۸۰ و یا…
احتمالات زیادی باعث بروز این مشکل می‌شود که ما یک به یک آنها را بررسی خواهیم کرد . ولی قبل از هر چیزی شما باید بدانید پکیجتان تک مبدل هست یا دو مبدل.

دلیل سرد و گرم شدن آب مصرفی در دستگاه دو مبدل

اولین احتمالی که برای سرد و گرم شدن آب مصرفی در شوفاژ دیواری دو مبدله وجود رسوب در مبدل ثانویه این پکیج ها میباشدروش رفع این مشکل :برای رفع این مشکل مبدل ثانویه باید باز شود و پس از شستشوی کامل (در صورت امکان با پمپ) و تعویض اورینگ های مبدل سر جاش ببندید. دقت کنید جهت شیار روی مبدل ثانویه که هنگام بستن مقابل شما قرار گرفته باید به سمت چپ باشد.

نکته : برای باز کردن پیچ آلنی که پشت پمپ قرار گرفته است و برای اینکه نیاز به باز کردن پمپ نداشته باشید یا باید از آلن ۶۰ درجه سر گِرد استفاده کنید و یا با آلن معمولی کمی شل کنید و با فازمتر ادامه بدید.

احتمال بعدی سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دو مبدل بلند بودن شعله کوتاه میباشد که برای اطمینان یکی از فیش  های کوچک شیر ماژوله گاز را بکشید و دقت کنید شعله چقدر کوتاه می‌شود اگر اندازه شعله زیاد تغییر نکرد یعنی شعله کوتاه بلند است با پیچ گوشتی پیچ چهارسوی شیر ماژوله گاز را کمی در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید ( البته زیاد چرخاندن آن باعث خاموشی شعله می‌شود) ‌ شعله کوتاه باید حدود چهار سانت از شعله بلند پایین تر باشد.

سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری-کدهای خطای پکیج دیواری

البته لازم به ذکر است روش صحیح تنظیم اندازه شعله بوسیله دستگاه فشار سنج میباشد .

زمانی که شیر آب گرم باز است و شعله روشن می‌شود پکیج یکسره کار می‌کند و به حد دمای تنظیم شده می‌رسد اگر در آن لحظه شعله قطع شود که متعاقبا تا روشن شدن مجدد چند ثانیه ای آب مصرفی سرد خواهد شد. پس در آن لحظه برد الکترونیک فرمان کوتاه کردن شعله بلند را میدهد که مادامی که شیر آب باز باشد شعله قطع نشود.
سومین احتمال سرد و گرم شدن آب پکیج دو مبدل آب قاطی کردن شیر سه راهی و بای پاس میباشد که جهت اطمینان از این مشکل نیز به این روش عمل کنید. شیر آبگرم مصرفی را باز کنید و پکیج را روی حالت تابستانی قرار بدین ا(ولومی که عکس رادیاتور دارد روی صفر باشد) و دستتان را زیر پکیج روی لوله ای که در چپ ترین قسمت قرار گرفته است (لوله رفت رادیاتور) بزارید و دقت کنید مادامی که آب باز باشد دمای اون لوله نباید حتی یک درجه بیشتر از لوله آب گرم شود در غیر این صورت شیر سه راهی آب قاطی می‌کند .
دلیل : اولویت در همه پکیج های دیواری با آب مصرفی میباشد زمانی که شیر آب گرم باز باشد و لوله رفت رادیاتور داغ تر از لوله آب گرم باشد به این معناست که بای پاس مشکل دارد.
روش برطرف کردن ایراد :  برای برطرف نمودن این مشکل بعد از کردن خار شیر موتوری و خارج کردن آن مهره زیر شیر موتوری را باز کنید و باید فنر و میله بای پاس را خارج کرده و در صورت رسوب گرفتن تمیز شود و در صورت نیاز اورینگ آن تعویض شود و پس از گریس کاری و روغن کاری سر جایش ببندید.

اگر آب مصرفی پکیج دچار نوسانات گرمایی میشود

  1. پیچ چهار سوی پلاستیکی شیر کنترل گاز را با یک پیچ گوشتی چهارسو نگاه داشته و با یک آچار تخت نمره ۱۰ پیچ برنجی زیر آنرا نیم دور یا کمی بیشتر به خلاف جهت عقربه های ساعت میچرخانیم و شعله را کم کنید.
  2. اگر مبدل ثانویه پکیج شما رسوب بگیرد و یا مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل رسوب بگیرد به علت عدم چرخش صحیح آب سیستم دستگاه سریعا به حرارت بالا رسیده و ترموستات حد شعله را قطع میکند دو تا وصل مجدد شعله مقداری آب سرد خواهد شد . در این حالت با مشاهده ویدیوی بالا مبدل ثانویه پکیج را رسوب زدایی نمایید.
  3. ممکنه دلیل این باشه که چند شیر آبگرم را با هم باز کردید.
  4. اگر فنر بای پاس رسوب بگیرد و یا خراب شود که  باعث میشه مسیر شوفاژ را به طور کامل نمی بندد.
  5. بسته بودن یا گرفتگی شیر هواگیری پمپ سیرکولاتور
  6. اگر وقتی آب را باز کردید آبگرم بود ولی وقتی خواستید آب سرد باهاش مخلوط کنید برای رسیدن به دمای آب مناسب دوش آب به  طور کلی سرد میشود این به خاطر خرابی فلوسوییچ و یا فلومتر میباشد.
  7. اگر از پمپ برای افزایش فشار آب در ساختمان استفاده می کنید و به علت عدم تنظیم صحیح پمپ و یا باد نداشتن منبع انبساط آن فشار آب سرد ورودی نوسان پیدا می‌کند و همین امر سبب سرد و گرم شدن آب پکیج میشود.
  8. معیوب شدن ان تی سی آب گرم مصرفی.
  9. گاهی نیاز میباشد که شعله بلند دستگاه از روی برد تنظیم شود.
  10. در مواقعی ممکنه پرشر فن ایراد پیداکرده که ابتدا با دو شیلنگ کردن پرشر و در صورت عدم رفع ایراد با تعویض پرشر مشکل برطرف می‌شود.
  11. اگر فشار آبی که به دستگاه وارد می‌شود کم بوده باشد آب مصرفی به سرعت گرم شده و دستگاه قطع میکند و همین امر باعث نوسان دمای آب میشود.
  12. اگر پکیج دو مبدله باشد و همه موارد را چک کردید ممکنه پمپ ضعیف باشد و باعث سرد و گرمی آب میشه
  13. و یا مبدل اصلی دستگاه دو مبدله رسوب گرفته باشد.

 

  1. سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج دیواری-کدهای خطای پکیج دیواری

خلاصه مطالب را یکبار سریع مرور میکنیم.

ابتدا بررسی کنید آب ورودی نوسان فشار نداشته باشد
سپس به چراغ شعله پکیج دقت کنید اگر که در حین باز بودن آب حتی چند ثانیه قطع شد (چراغ نارنجی خاموش شود) و چند ثانیه چراغ سبز روی عدد ۷۰ چشمک میزد باید سراغ مبدل ثانویه پکیج بروید
ولی اگر شعله دستگاه قطع گشت و خطایی ظاهر نشد به احتمال قوی بای پاس رسوب گرفته است و برای تایید این احتمال دست را روی لوله رفت شوفاژ بزنید اگر داغ تر از لوله آب گرم مصرفی بود باید بای پاس باز شود و فنر آن عاری از رسوب شود .
در مرحله بعدی باید سراغ فن و پرشر برید و پس از باز کردن کاور محفظه احتراق اگر پرشر سوئیچ تک شیلنگ بود توسط یک تکه شیلنگ دیگر (یا همان شیلنگ را از وسط به دو نیم کرده)سوراخ دیگر پرشر رابه سوراخ پایینی
ونتوری فن ( پایین محلی که شیلنگ به فن متصل شده) وصل کرده و در آخر اقدام به بازکردن یکی از دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش بالای پکیج می نماییم .
بعضی وقتا هم ممکنه شعله کوچک پکیج مقداری بلندتر از حد استاندارد باشد و به همین دلیل زمانی که برد فرمان شعله کوتاه میدهد آب به سرعت به دمای بالا میرسد و شعله قطع میشود، در این حالت باید پیچ چهارسو روی شیر گاز را کمی در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید نا شعله کوتاه کمتر شود.

کدهای خطای پکیج دیواری ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور (مدل آنالوگ)
پکیج ایران رادیاتور (مدل L)
کد خطا مدل پکیج مفهوم کد خطا و عیب یابی پکیج
۳۰ – ۴۰ CF & FF برد الکترونیک معیوب است
۸۰ CF & FF ترموستات حدی c° ۱۰۵عمل کرده است. قطع است
۷۰ CF & FF پکیج بیش از حد گرم شده است. بالاتر از c° ۸۹و کمتر از   c° ۱۰۵
۷۰ – ۸۰ CF & F عیب شعله یابی (یون) حین کار
۶۰ – ۸۰ CF & FF یخ زدایی با پمپ روشن
۶۰ – ۷۰ CF & FF یخ زدایی با مشعل روشن
۵۰ – ۸۰ CF & FF ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد.مدار آن باز است
۵۰ – ۷۰ CF & FF ترمیستور آبگرم مصرفی اشکال دارد.اتصال کوتاه است
۵۰ – ۷۰ – ۸۰ CF & F ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد.مدار آن باز است
۵۰ – ۶۰ CF & F ترمیستور مدار شوفاژ اشکال دارد.اتصال کوتاه است
۴۰ – ۷۰ – ۸۰ CF & FF ترموستات حدی c° ۱۰۵قطع کرده است ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است
۴۰ – ۷۰ CF & FF پرشرسوئیچ آب در وضعیت قطع می باشد.مدار آن باز است
۴۰ – ۸۰ CF نشت دود به محیط -ترموستات دودکش قطع است
۴۰ – ۶۰ – ۸۰ FF فن روشن است اما پرشرسوئیچ هوا در وضعیت قطع می باشد
۴۰ – ۶۰ – ۷۰ FF فن خاموش است اما پرشرسوئیچ هوا در وضعیت وصل می باشد

 

کدهای خطای پکیج دیواری بوتان

کدهای خطای پکیج دیواری آریستون

کدهای خطای پکیج دیواری گلدایران

کدهای خطای پکیج دیواری ایساتیس

منتظر شنیدن دیدگاه شما هستیم

ارسال دیدگاه

ایجاد حساب کاربری
نام و نام خانوادگی (ضروری)
شماره موبایل (ضروری)
تخصص
شهر
بازیابی رمز عبور
رفتن به نوار ابزار